Mysteriet på Greveholm - Grevens återkomst

Årets julkalender - Mysteriet på Greveholm. Vad tycker ni som tittar på den? Hiss eller Diss?

Jag hissar årets julkalender. Tycker den är helt okej även om skådespelarna inte är de bästa. Favoriten är nog fortfarande förra årets "Tjuvarnas jul". Men årets julkalender glider in på en ganska fin andraplats.
Jag tycker den har en helt okej story, jag menar - jag vill ju fortsätta titta dag efter dag så den är ju uppenbarligen spännande. Den har lite humor inbakat, inte den bästa dock men lite skratt blir det allt. Och så är den ju förknippad med mycket annat som nog många barn kan känna igen sig i. Tycker också om att det är mycket fakta i den, till exempel om Krister Fuglesang. Jätte bra!
Däremot tycker jag inte om de skådepspelarna som är med. Mamman är den bästa. Efter det kommer "Saga" och efter den Pappan. Benny, eller vad han heter, är nog den absolut sämsta barnskådisen jag har sett. Det är säkert inte det lättaste att prestera framför kameran men killen är ju ett skämt.
 
Gud nu får jag nästan dåligt samvete för att jag skriver så, men det är vad jag tycker och det står jag för.

Vad tycker ni om årets julkalender? Hiss eller diss?
 

 

Publicerat den 2012-12-12 - klockan 14:13:00






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback