People are sad because they make permanent decisions on temporary emotions

Snö stormen har verkligen skapat kaos här i Norrtälje. Varenda buss är inställd just nu och ett flertal skolor likaså. Thomas och Anna ska inte till skolan imorgon och jag både hoppas och hoppas inte att bussarna går imorgon.
Det vore väldigt skönt att få de där proven gjorda, men samtidigt känner jag mig verkligen inte redo för dem.

Att ta sig hem idag var rena rama äventyret bara de! Först och främst skulle jag och Thomas egentligen åkt till Stockholm för att möta upp kusinvitamin, men varken vi eller han kunde ta oss till slussen då stockholmsbussarna var rejält försenade och flera tunnelbanelinjer likaså. Så Thomas och jag behövde bara sälja buzzspelen så kunde vi åka hem trodde vi. Bussen var för det första sen, och sen har jag nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv...

Vi körde i 35km/h hela vägen hem. Vägarna var riktigt smala pågrund av snön så varje gång vi möte en annan buss var det HÄR allt jag kunde tänka på. Att busschauffören körde som en kratta och att inte ens jag såg vägen gjorde inte heller saken bättre. Nej, jag skakade ett bra tag när jag kom hem också. usch.

Tänker på alla som åkte i diket idag också, bara på vägen hem från Norrtälje såg vi 3st bilar som kört fast, en plogbil i diket och en lastbil även den i diket. Mamma berättade även nu när hon åkte in till Norrtälje att hon sett flera bilar av vägen. Nu pratar vi om en 20minuters resa. Så ja gott folk, det är kaos.
Känner mig lyckligt lottad som tog mig hem med inget annat än kalla tår och fingrar.
 
Imorgon, om det går några bussar, åker jag till stallet. Rider ut på Witezz med Anna och/eller Olivia.
Åker kanske dit tidigare, allt beror på killen som ska köpa mina Bamsetidningar. Trodde aldrig att jag skulle få dem sålda - så 500:- rakt ner i fickan imorgon. Om ni väglaget vill det. Ringer och pratar med köparen imorgon bitti, ringer också SL för lite information.
 
Nu ska jag plugga vidare en hel del franska, titta lite i matteboken och gå och sova. Godnatt ute i kylan!
 
 
 

Publicerat den 2012-12-05 - klockan 22:35:56






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback