Jag skäms över att kalla mig svensk

Nu mera får man inte säga jullov utan att det numera heter vinterlov. Och pepparkaksgubbar och tomtar får medverka i luciatåget, inte heller får videla ut pepparkakor under jul då det är rasistiskt kränkande. Helt seriöst?
Menar de svenska folket allvar?
 
http://skvallerbloggens.se/wp-content/uploads/2012/12/danielsson.jpg

Alltså, såvitt jag vet så är det väl invandrarnas ensak att rätta sig efter Sverige. Inte Sverige som ska rätta sig efter invandrarna? Om jag sover över hos någon kompis - så behöver ju inte dom rätta sig efter mig. Det är tvärtom och jag skäms över Sverige just nu. Vi är så oerhört rädda för att "kränka" andra. Men när det går så långt att vi inte ska kunna använda ordet jul och att vissa barn inte ska kunna ha roligt i ett jäkla lucia tåg. Då har det gått för långt!

Helt seriöst Sverige. Jag skäms.
 
Vad tycker ni om allt det här?

Publicerat den 2012-12-12 - klockan 07:12:00






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback