When someone says you've changed, they really mean you've stop living your life on their conditions.

 
Riktigt bra dag i stallet idag. Sov hos A innan, så även han fick gå upp i tid.

Började dagen med en promenad ut i den höga snön. Olli red Karezz som är under inridning, och som säkerhet gick jag med. Börjar verkligen förstå varför hästarna tycker att det är jobbigt att pulsa, var anfådd som få när vi kom tillbaka och då har vi bara skrittat..  Dags att börja träna kanske?

Efter det red jag och Anna ut. Pågrund av de 20- graderna så red vi bara travrundan/byn men det räckte bra det med. 2 galopper i djupsnö, varvat med trav och skritt. Super mysigt. Inga krav alls på Witezz, hon får gå lugnt just nu, några dressyrpass blir det nog i vinter, men uteritterna blir kravlösa, bara ha kul, hon ska lyssna på mig, men jag puschar henne inte. hon går på vila en månad i Januari, så att hon får ta det lite lugnare nu är hon välförtjänt av!

Måste sätta en dag för min barbacka tur på Witezz också... Lite nervös är jag nog allt med tanke på vad som hände när jag red med galoppsadeln, dock ska jag ju inte galoppera på en gång, hehe..

Nästa stalldag blir på tisdag. Då blir det rida ut i mörkret eftersom att jag slutar skolan 16.25. Men jag tycker bara det är mysigt att rida ut i mörkret så länge jag inte är ensam! Vad tycker ni bäst om?

Imorgon är det judoträning - ser ju inte framemot att frysa mig helva vägen till grind, men går nog hem till A efter skolan så jag slipper åka hem. Påtal om åka hem nu är det bestämt att de börjar tömma lägenheten imorgon, måndag, så någon gång i veckan flyttar jag dit en säng och flyttar in! Längtar som sjutton - jag vill verkligen flytta!

en bild från uteritten idag - när jag gick....
 

Publicerat den 2012-12-09 - klockan 22:35:17






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback