Bakdag idag

Dessa ska nog jag och Anna baka nu på  morgonen och ta med till tävlingen i morgon. Gissa vad det är..
lol, det är Nutella kakor. De verkar jätte lätta att göra, innehåller inte alls mycket ingredienser, så ja. Passar ju perfekt nu när tiden är knapp och man har nutella! Ska tydligen smaka som kladdkaka, i fast form.

Som sagt, tävling i morgon. Anna ska hoppa KM med Strumpan. Hoppas det går bättre än sist! Vi åker till stallet redan idag för att packa, träna hästarna och hjälpa till. Sen spenderar vi natten där och åker iväg imorgonbitti.

Emma och Lucas som jag skrev om tidigare, ni vet, det går bättre för dem Emma har vaknat nu, så nu hoppas vi bara vidare att allt går i rätt riktining!

Det är så himla skönt att det är helg. Jag funderar på att gå omkring med thermoridbyxor på tävlingen, jag ska ju vara funktionär, och verkligen fokucera på att bli frisk. Ligger ju fortfarande här och nyser även om febern har gått ner. Jaja, det återstå att se.

Här har ni receptet på Nutella Kakorna:
2,5 dl nutella
1,5 dl strösocker
2,4 dl vetemjöl
1 ägg

Ugn: 175
grader

Rör ihop alla ingredienser till en smet.
Rulla bollar som du
sedan plattar ut på papprad plåt. (tex, med botten på ett glas, de ska bli
platta!)
Grädda i ugnen ca 8-10 minuter
Låt svalna på plåten.
 

Publicerat den 2012-11-17 - klockan 09:20:00





» Elin

Hejhej! Var jättegärna med i dagens blogg på min blogg :D Vinnaren får ett hemligt pris ;)

http://slowmotionphoto.blogg.se/2012/november/dagens-blogg-vinnare-ny-omgang-2-3-4.html#comment

2012-11-17 » 10:31:38

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback