Emotions before bedtime

Den här dagen har somsagt rört upp mycket minnen i mitt huvud. Jag bara tänker tillbaka. Tänker på hur mitt liv va förr, när jag var mindre. Det var inte alls likt vad det är idag men det var inte heller sämre. Jag var lycklig - jag är lycklig nu också, men det är annorlunda nu. Livet var inte alls lika komplicerat när man var liten. Man stod inte inför en massa val varje dag som kan ändra likväl ingenting som hela ditt liv.
Har ni aldrig haft den tanken - den där tanken då ni tänker, tänk om jag inte hade gått de där extra 5m frammåt, då hade jag fått "det där" över mig. Alltså bara då gjorde ni ett val som hade kunnat ändra hela ditt liv likväl som ingenting... Sådana val gör vi varjedag! 
Sadmode activated.

Sitter här nu jag och lyssnar på musik. Jag tänker igenom mitt liv, ser vad jag fortfarande minns och vad som har försvunnit. Har nämligen märkt att jag knappt kommer ihåg någonting från mina 6 första år i livet. Tänker på hur mycket som har ändrats på de senaste åren, till och med på det senaste året. Det är sjukt mycket.
Jag har vuxit upp, blivit mer mogen. Jag har flyttat hem. Hästarna har tagit en större del av mitt liv. Jag har börjat gymnasiet, träffat nya kompisar samt förlorat några. Jag har pröva på äkta kärlek, ett seriöst förhållande som varade i närmare 2 år. Jag har fått mitt hjärta krossat. Jag har börjat på Judo. Mycket har hänt, och en fråga jag alltid ställer mig är hur mitt liv skulle ha sett ut om jag inte hade gjort något av det här. Om ja ginte hade börjat på judo hade nog inte myckt hänt. Om jag inte hade blivit tillsammans med Andreas så hade jag kanske inte varit ens samma person som jag är idag..

Det är mycket att tänka på och jag känner att det hade varit väldigt skönt att stanna hos farmor ett tag. Hon henne kan man liksom bara, bara vara. Inte behöva tänka på någontin. Saknar henne sjukt mycket och är otroligt rädd att hon kommer lämna oss inom en kort tid och känner att jag inte tillbringar så mycket tid med henne som jag skulle vilja. Saknar även min Pappa, skulle vilja träffa honom, veta vad han gör just nu, hur han mår.

Sadmode deactivated.

Tar tag i mig själv. Dags att stänga av och sova lite. Kommer nog sova skönt med tanke på dagens aktiviteter. Godnatt.

Publicerat den 2012-11-02 - klockan 23:33:00






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback