"Silver-Sara"

Vad tycker ni om att 'Silver-Sara' bad sina läsare om hjälp att betala sin häst?

STOCKHOLM. Barn har tömt sina spargrisar för att hjälpa fälttävlansryttaren Sara Algotsson Ostholt att få behålla sin häst Mrs Medicott. Och insamlingen via Facebook har lyckats.

OS-silvermedaljören säger till Barometern och SVT Sport att hon fått in 750 000 kronor och innan tisdagen är över kommer att ha uppnått de 870 000 kronor behövs för att köpa loss hästen från den tyska ägaren. Moa Bertmyr, 11, satsade sina sparpengar på att rädda kvar OS-hästen Mrs Medicott.

Källa

 

Det har varit väldigt mycket snack om detta och det har skrivits om  på flera 100:a bloggar. Så mainstream som jag är gör jag väl det också.
Tycker ni att det var rätt sak att lägga pengarna på? Är frågan som cirkulerar runt, och det kan man ju tycka vad man vill om. Personligen hade jag inte skänkt några pengar. Varför? Jo för att jag känner att jag har bättre saker att lägga pengar på än någon annans häst som kanske kommer kunna gå OS. Jag förstår att Sara, som sista möjlighet att rädda Mrs Medicott, vände sig till sina läsare och vädjade om hjälp men jag hade inte gjort det..

Tänk vilket rabalder det kommer bli om det här i framtiden. "Folkets häst vann OS", " Det är inte Sara's häst - det är Sveriges häst" Alltså tekniskt sett så har ju varenda en som skänkte pengar en liten del av den där hästen. Right? Jag tror i alla fall att något liknande kommer att skrivas om.


Än en gång.. Detta är min åsikt - jag har inget alls emot Sara, vet knappt vem hon är om jag ska vara helt ärlig.. Så ta inte illa upp! No hate.

 


Publicerat den 2012-11-09 - klockan 16:11:40





hej! :) riktigt fin blogg! kanske kika in på min? har just nu en Finn 5 fel där man kan vinna en länkning :)

2012-11-09 » 16:22:10
» Ella

Fin blogg!
Skulle varit riktigt awesome om du kikade in på min blogg!

2012-11-09 » 16:27:31

Jag tycker pengarna kunde gått till något annat.. men ändå kul för henne!


Kolla gärna in vår växande hästblogg ifall du vill, massor av uppdatering! :)

2012-11-09 » 20:36:50

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback