Vad tycker ni

Idag hade en ganska intressant  disskusion i klassen faktiskt. Nämligen huruvida en ung tjej kan dejta en äldre kille. Killarna i min klass kunde sträcka sig till max 2 års skillnad mellan tjejen och killen. Dock kunde en kille vara tillsammans med en äldre tjej.

Vad disskusionen började med var frågan: Vad skulle ni tycka om er dotter på 15 år dejtade en kille på 20 år?
Alltså jag kan ju säga att om det var min dotter skulle jag självklar prata med henne om det, ingen tvivel om det men jag skulle absolut inte förbjuda henne, såvida jag inte ansåg att den där killen är dålig för henne. Till exempel om han gick på droger eller var kriminell. Alltså kärlek har inga gränser. Är man kär så är man.
Vad tycker ni? Skulle ni förbjuda eran dotter att träffa den här mannen pågrund av 5 års skillnad?

 

Det är ganska uppenbart att killar och tjejer ser olika på kärlek då killarna i klassen hade något alls emot åldersskillnaden om tjejen hade varit den äldsta. Då hade det bara varit coolt.

Men kom igen, ett ärligt uttalande. Jag dömer ingen och kommer heller inte hänga ut någon. Skulle bara vilja se om jag är den ända som tycker att killarna tänker "fel".

 

 

 

 

 


Publicerat den 2012-11-07 - klockan 18:33:34






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback