Think positive

 
Känner mig kluven, vet inte vad jag ska göra..

Witezz var superduper härlig idag, trots regnet över oss och den kalla vinden så njöt jag av ridturen. Hon gick samlat, hoppade inte omkring och fjantade sig, gick där jag ville att hon skulle gå, hon till och med gick igenom vattenpölen. Det händer inte varje dag, så bäst att suga åt sig när något väl händer.

Har ni tänkt på det? Att alltid se något positivt i allt ni gör, även om det inte gick som det skulle? Allting blir ju så mycket roligare då. Till exempel när jag tävlar ,det spelar ingen roll om det är dressyr eller trav. Även om jag kommer sist i travloppet eller får massor med avdrag på dressyren så har ju ändå någonting gått bra. Jag kanske satte den ena hörnplaceringen perfekt, eller min häst kanske svarade när en annan häst kom upp brevid för att gå om. Alltså oftast har ju iallafall någonting gått bra, och det bör man ta åt sig istället för att sura över att man inte vann. Det gäller ju såklart inte bara tävlingar utan allt - ett prov i skolan, en träning, allt där man på något sätt presterar. Om det så är minsta lilla grej som gick bra. typ att man iallafall fick ett rätt på provet, eller att man överhuvudtaget pluggade till det
En positiv inställning hjälper mycket mer än vad man tror.
Nu ska jag hoppa in i duschen. Snart kommer mamma hem med pizza och efter det packar ja mig iväg till Marielle. Ska försöka ge er update därifrån!
 
suddig..
 
 

Publicerat den 2012-10-30 - klockan 17:16:00






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback