We can all reach success

 
You just have to Believe.
 
Jag titta nyss in på Nellie Berntsson's blogg. För er som inte vet är hon en 12årig ryttare som äger en av de största hästbloggarna i Sverige. I alla fall, jag bestämde mig för att titta tillbaka på hennes allra första inlägg och jag vart förvånad. Jag har alltid trott att Nellie alltid har varit, ja en bloggare.. Men ju längre bak jag kom desto mer började hon likna det barn hon är. När Nellie startade sin blogg var hon 9år. Hon skrev inlägg som liknade vad vilken 9åring som helst skulle göra. Och nu, 3 år sedan skriver hon inlägg som inspirerar massor av tjejer i hela Sverige. Och inte bara 10-12 åringar utan massor av de som läser hennes blogg är i min ålder - 16 år.
Alltså, hon började av samma anledning som vi alla. Hon ville ha en blogg. Varför skulle inte vi kunna nå samma sak som henne? eller hur va. Jag menar hon är 12 år. Hon är sponsrad av flera stora företag, bland annar Hööks, och StyleByTyra. Hon har ett bloggkontrakt och tjänar en hel del pengar i månaden. Och som pricken över I:et så tar hon hand om minst 2 hästar varje dag som hon tränar och tävlar och det går dessutom bra för henne.
 
Jag tycker att Nellie är en inspiration för många ryttare och helt vanliga människor där ute, alltså du behöver inte vara något "speciellt" för att lyckas, du måste bara ge dig tusan på att du ska göra det! Never say never.
 
 
haha, menar nu inte att hon inte fått någon hjälp alls att nå så här högt, det har hon säkert fått. Men ändå, hon är bara 12 år, hon har en blogg med lika många läsare som Kissie, hon har egna bloggmeetings hon har ett bloggkontrakt och jag tror verkligen inte att hon trodde detta när hon startade sin blogg.

Publicerat den 2012-10-26 - klockan 14:52:03






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback