En härlig början på en mindre bra dag

Först och främst hade jag sovmorgon. Hur skönt är inte det, så gick upp ca 8.30 och det första jag gjorde var att dra på mig springbyxorna och dra iväg. Att springa på morgonen är inte bara bra för en effektiva förbränning, utan det är ett riktigt bra sätt att börja dagen på också. Du blir pigg, glad och det första du gör när du vaknar är att möta naturen. Åt en stadig frukost med näsan i historiaboken, känner mig dock inte helt frisk. Det snurrar i huvudet och gör ont bakom ögonen. Så stannar hemma ett tag. Blir jag bättre så går jag iväg till skolan, annars åker jag bara till stallet ikväll.

Igår åkte jag till stallet med 17 bussen och det först jag möts av, ja förutom hästarna och kossorna i vinterhagen då, hehe, är Anna som ligger i soffan med foten i högt läge. Mamma var påväg för att ta Anna till sjukhuset så jag och Olli fick träna resten av hästarna själva. 
 
Jag körde Candlelight med Pärlan på släp medan Olivia körde Irrbloss. Vi tog dom 3 varv runt travrundan i joggtempo bara så att dom fick röra lite på sig.
När vi kom tillbaka var klockan mycket och jag tog med mig träns, hjälp, en borste och hovkrats till hagen, borstade av Witezz och red iväg på en snabb barbacka tur. Super mysigt! Det var 3 gången överhuvudtaget som jag red ut med Witezz helt själv. Super mysigt var det och hon skötte sig jätte, jätte bra! Visst var hon tittig och lite småtrög att få frammåt men hon gick frammåt och jag låg inte på backen! Sen vart det ännu mer stressigt och jag vet inte om någonsin har sprungit så fort med 3 balar hö att putta frammåt med pirran. Haha svettigt vart det och kvällshöet bara flög omkring i hagen.

Idag åker jag till stallet igen. Blir upphämtad vid halv 4. Vi får se ifall jag tränar dressyr idag eller ifall vi rider ut. Troligtvis blir det lite dressyr. Isådant fall ska jag verkligen jobba mycket trav, göra henne mjuk och lyhörd på mig. Flytta henne hit och dit kanske.. ja vi får se helt enkelt! Det där klurar jag nog ut under dagen!
 
Hoppas ni började dagen lika awesome som jag, och att den fortsätter i en annan riktning än jag! 
 
Gammal bild på världens sötaste hund, och världeens smutsigaste fönster. haha!

Publicerat den 2013-04-10 - klockan 10:02:00






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback