Övning ger färdighet

Anledningen till värdelöst bloggande igår var att jag pluggade stenhårt!

Idag har jag ridit Witezz. Det blev en uteritt tillsammans med Olivia på Karezz. En jätte härlig dag faktiskt. Helt utan stress och sura miner. Vi red på som vanligt, 2 helsyskon ute och promenerar liksom - haha (menar självklart Witezz och Karezz..) Witezz var otroligt duktig i galoppen idag! Sjuk skillnad bara från förra gången och jag hoppas verkligen att det håller i sig! 
Hon har tidigare varit så att hon tittar otroligt mycket på allt och då hoppar sicksack i princip, byter galopp sådär vartannat steg och blir ibland otroligt stark. Idag var hon lugn och sansad, visst tittade hon men hon gick rakt och i det tempot jag ville. Vart så himla glad!
Vi har tränat och tränat på detta!
 
Jag red ut barbacka på Candlelight också tillsammans med Anna, Olli och Thomas. Dom skulle bara ut och röra lite på sig så Candlelight fick gå på helt lösa tyglar och jag prövade att hålla ut händerna i galoppen och så! haha, Vi har en bit kvar tills vi kan rida helt löst, haha men någon gång ska man ta steget över tröskeln.
 
Imorgon åker vi till Solvalla och tränar Candlelight och Strumpan. Jag ska köra Candlelight på banan en gång iallafall innan tävlingen nästa lördag, och Anna ska rida lite monté också. Direkt efter det drar vi oss mot Stockholm då vår farmor har bjudit oss på en VikingLine dagskryssning på söndag! Mysigt! 
 
Uppdatering imorgon beror helt på ifal jag har lust och ork att skriva ner några tidsinställda, eller ifall jag har ork att dra med datan till stockholm, isådant fall kan jag blogga på bussen!
 
 

Publicerat den 2013-04-19 - klockan 21:43:12





Sv; Tack för att du påminde mig, glömde det helt :P Skrev in det nu :) Kramisar Carro

2013-04-19 » 22:27:22
» erika

Bra att du bloggar :)
Vi finns här ändå.
Härlig när det går frammåt ju :)

2013-04-21 » 23:55:57
» Wilma

Vinnaren av veckans blogg är ute kolla om det var du som vann och anmäl dig igen.

Länk: http://minkrokodilochjag.blogg.se/2013/april/veckansblogg.html#comment

2013-04-22 » 07:45:13
» Lollo

Underbart fin blogg!☻

Svar: Tack så mycket!
norinjonna.blogg.se

2013-04-24 » 20:23:13

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback