Each and every step you make must move you towards your goal

Som ni både kan se i tidigare inlägg och i presentationerna av Candlelight och Strumpan i menyn så har jag där punktat upp tydliga mål för detta års travtävlingssäsong. Målen har varit att sänka Candlelight rekord till under 1.50.0 och att sänka Strumpan till under 2.00.0. 

Well, guess what, mission accomplished! Candlelight rekord är sedan tidigare sänkt till 1.49.7 och idag var det Strumpans tur. Hon sprang jätte fint med vår nya "balansering" och hjälpen jag har lärt mig att ge henne och lyckades trava in en 4eplats på tiden 1.59.5! Jag är jätte nöjd över hennes insatts idag, hon sprang jätte fint hela loppet, fick en galopp pågrund av mycket press vid starten men hade annars inga tendenser att börja galoppera. Att vi seda fick en galopp innan upploppet tänker jag inte lägga på mig. Ett halft varv vart vi intryckta mellan första och andra spår utav hästen utvändigt om mig (vi låg tre i bredd). Upprepade gånger bad jag henne både snällt och mindre snällt att flytta på sig för att undvika olycka, men icke. Vet inte om människan var döv eller bara allmänt dum men när jag i sista sväng hör ett surrande från mitt hjul och ser att jag är påväg att haka in i hjulet tillhörande kusken invändigt om mig, så blir jag tvungen att ta upp, ordentligt. Strumpan blir alltså störd i sista kurvan, får en dålig start in på upploppet men lyckas ändå accelerera iväg till en fin fjärde plats på sitt nya fina rekord!

Är så glad och nöjd med dagen, och kan inte bärga mig inför nästa tävlingsdag. Fick dessutom idag reda på att jag leder en av ligorna och vinsten är en betald vistelse på Wången... Vilket är en av anledningarna till att vi, "mot alla odds" åkte iväg idag med en häst som sedan tidigare har 3 diskningar i raden. Haha, ni får önska mig lycka till i november, lyckas jag ta en vinst på Gävles heldag då så är jag i princip säkrad en plats på Wången, om nu ingen skulle ha 4 lopp där och vinna alla. haha! Önska mig lycka till helt enkelt!

En härlig bild på när Strumpan gör sitt yttersta på Solvalla för att sätta nösen före en motståndare!

Imorgon är en "lekdag" i skolan och halva klassen har redan bestämt sig för att inte gå dit. Jag funderar även jag på att vara hemma, även om det faktiskt lockar mig lite att bara få leka en hel dag... Vad som inte lockar är att gå upp klockan halv8 för att bara leka, en hel dag. hehe! Svårt att bestämma mig!

Publicerat den 2013-08-22 - klockan 22:56:00






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback