Kombinerad körtävling & hästutsällning

Som jag tidigare skrev så har jag hela dagen varit borta på Vätö med våra sex russ på utställning. Vad jag dock inte nämnde var att det även var en körklass där Cissi och Irrbloss var med, men nu vet ni det!
Hästarna vi hade med vad Candlelight, Irrbloss, Strumpan, Cirrus, Cumulus och Stratus. Dom tre sistnämnda är ju våra småkillar från heden på ett år. Dom skötte sig superbra för att vara så lite utställningstränade som dom var. Tyvärr blev det inga bilder på dem då jag gick i ringen med en utav dem, men jag lovar er att dom var fina!
 
Candlelight...
Fick väldigt fina utmärkelser och 41poäng! Candlelight som vanligtvis brukar vara så otroligt sur på utställningar, förmodligen för att allt hon vill göra är att tävla ponnytrav, var faktiskt på ovanligt snällt "utställnings-humör" idag! Duktiga Candle!
 
Strumpan...
Var något spänd och lite överladdad idag, men fick även hon 41p och fina ord från domaren! Strumpan är vår utställningsstjärna i stallet och har på alla gånger hon har ställts ut endast fått under 40p en gång, vilket var när hon var ett litet föl - då fick hon 39p! Det är hennes policy att hålla sig över 40p, haha!
 
Irrbloss...
Fick faktiskt vara stallets stjärna idag! Inte nog med att han vann precisionsklassen med Cissi, han blev också bästa valack tillsammans med Anna...
som jag tror gjorde sin bästa visning någonsin idag! Irre brukar vara stallets Mulle. Ja ni vet lite sådär smårund, busig och en sån häst som absolut inte rör ett finger mer än vad han behöver! Men idag visade han framfötterna och fick 40p, samt vann sin klass! Duktiga Irrepirr!
 
Utställningen gick jätte bra och vi är jätte nöjda med resultatet även om det har gått bättre förr! Även jag tyckte faktiskt att denna utställningen var lite rolig, även om jag själv inte ställer ut hästar...
Nu taggar vi om inför torsdag då Strumpan har ett bra lopp uppe i Gävle som vi planerar att vinna! Eller vad tycker ni om den idén?

Publicerat den 2013-08-18 - klockan 00:00:00





Vad fina bilder! Jag vet inte men jag har alltid trott att irrbloss är en tjej >.<

2013-08-19 » 15:03:44

gud vad fina hästar.
gillar din blogg jonna<3

2013-08-24 » 00:43:16

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback