Practice makes perfect

Snart kommer Olli och hämtar mig och Strumpan ska fixas och packas in i lastbilen! Vi rullar till Gävle vid 14 tiden och sen gäller det! Full fokus på Strumpan. Hon har ett bra lopp, det är autostart vilket hon gillar. Hon har kännts så otroligt fin hela veckan, så nu hänger det på mig!
 
Jag måste tänka på..:
- Att hålla ordentligt i tömarna.
  Jag har tidigare alltid hållt i tömarna som jag håller i tyglarna, det vill säga tummen och lillfingret utanför tömmen.
  Men hästarna på travet behöver mycket mer stöd än till exempel Witezz behöver, därför måste jag ta tag i hela 
  tömmen med alla mina fingrar och verkligen hålla!
- Att vara fokuserad!
  Hundra procent fokus på Strumpan! Jag ska kunna känna innan hon faller in i galopp och redan då kunna parera
  det. Innan hon ens tänker tanken ska ja gkunna vara där och påminna henne om vilken sport vi tävlar!
- Att inte vara för ivrig.
  Strumpan går redan fort, att pressa henne på upploppet när hon redan går max och riskera en tredje galopp eller 
  ännu värre, galopp över mållinjen, är onödigt! Gör Strumpan sitt bästa, då är jag nöjd! 
  Sen ska vi självklart köra för placering men är det inte möjligt är det onödigt att pressa henne!
 
Önska oss lycka till nu, jag har ju lovat min lärare att vinna!
 
 
 

Publicerat den 2013-08-22 - klockan 11:35:51






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback