Today is a new day

Nu har skolan startat igång på allvar. Idag är första dagen då vi kör enligt schemat and I love it! Tycker vårt nya schema är super! Inga långa dagar, bra uppdelning mellan lektionerna och mjukstart på måndagsmornar med foto och redigering för att sedan avsluta fredagarna med lite psykologi! Det ändra dåliga med mitt schema är att jag slutar efter 14.50 alla dagar utom torsdagar, vilket betyder att jag kommer komma hem supersent från stallet...

Idag är det också terminsstart på judon! Det ska bli så otroligt skönt att en gång i veckan verkligen köra slut på sig själv! Har nästan kännt mig lat nu under lovet då jag "bara" har varit i stallet 5 dagar i veckan. Men nu börjar allt på allvar igen, hästvärldens alla hästtjejer påbörjar sin allra svåraste uppgift under hela sitt hästliv - att få ihop allt. Man ska få ihop bra betyg med en vältränad häst plus lite tid att bara få hänga med kompisar eller sitta på sitt rum för sig själv utan att tröttna på allt vad hästar heter. Lycka till!
 

Med andra ord får mina pollar vila idag! Bolle ska få gå på halvfart den här veckan då han förmodligen åker nästa helg. Det var en tjej och provred honom igår så vi får se vart det leder, annars åker han hem till sin matte. Jag tror faktiskt att...jag kommer att sakna honom... Min lilla Bollis, Bolzano, Bolle Molle, Knäppboll - Kärt barn har många namn...
 
 ~ Foto: Anna ~

Publicerat den 2013-08-26 - klockan 13:47:00






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback