Better late then never

Har bokstavligen suttit och bråkat med presentsnören ända sedan jag kom hem från stallet. Som den perfektionist jag är så måste självklart varenda snöre på Alex's julklappar sitta perfekt. Det ska vara lagom puffigt och lagom stort. Allt måste vara perfekt. Har dessutom rensat bort massor med bilder ifrån sommaren och tittat efter bilder att lägga upp på hemsidan - granostall.se. Har hittat några stycken men ska fortsätta titta imorgon och sen lägga över dem allihopa.
 
Har självklart varit i stallet också, och det var så härligt. Anna som hade mycket tid på sig innan jag kom hade borstat, sadlat och tränsat till dess att jag kom. Med andra ord stod en klar häst och väntade på mig - skönt, ja! Men tycker faktiskt det är lite tråkigt att inte borsta och fixa själv då det betyder mycket både för mig och hästen!
Witezz skötte sig superbra idag! För varje dag som går märker jag tydligare hur glad hon är med bettlöst. Hon verkar dessutom tycka att bosalet är helt okej vilket gör mig glad också! Jag är fortfarande lite fundersam över själva nosgrimman dock, men så länge det funkar för Witezz så är jag nöjd. Vi tog mest skritt och trav idag då jag inte kände mig särskilt frisk och inte ville anstränga mig mer än nödvändigt. Witezz tyckte det var skönt att bara få trava på och i slutet tog vi en galopp också!
 
Jag och Anna pratade väldigt mycket om de olika nya reglerna som det pratas om. Stilhoppning i hopp-SM för b-ponnysar, ta bort tävlingarna för barn under 12, ta bort loggorna helt ifrån tävlingsutrustning... Funderar på ifall jag ska skriva ihop något inlägg med mina åsikter för att berätta vart jag står i det hela, men jag vet inte riktigt när jag ska ha tid med det!
 
 
 
Imorgon blir en vilodag för Witezz och för mig också om jag inte känner mig frisk. Inga prov väntar imorgon utan är jag sjuk så stannar jag hemma. Kände mig riktigt risig efter den här skoldagen och att bli överraskad sådär med ett prov kändes inte heller särskilt kul. Tror som sagt att det gick bra ändå, men...
 
 

Publicerat den 2013-12-10 - klockan 22:36:08





» Yrsa

Söt blogg! :) Gillar starkt första bilden i headern och texten!

2013-12-11 » 09:05:39

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback