Ett tips för dig med skrynkliga rosetter

Jag tror inte att jag är ensam om rosetter med skrynkliga ändar som står åt alla håll och kanter. De flesta utav oss har nog lagt rosetten på något dumt ställe som t.ex väskan eller lådan innan den hamnade på väggen men håll i hatten för här kommer lösningen!
 
Du behöver: Skrynkliga rosetter och en plattång!
 
Sätt på plattången på lägsta möjliga värme (kanske inte allra, allra lägsta beroende på vad du har för slags plattång men en temperatur som inte riskerar att bränna upp rosetten vid närkontakt. Dra sedan plattången längs med ändarna precis som när du plattar ditt egna hår. 
Tänk på: att inte hålla för länge eller trycka för hårt. Så länge du inte tycker om svarta rosetter mer förståss...
 
 
Du kan också fixa till volangerna på sidan genom ett lätt tryck med plattången.
Tänk även här på att inte hålla för länge! Inte bara pågrund av risken att bränna rosetten utan också för att inte tappa all volym.
 
 
Undvik att föra tången allra längst ner då det ger upphov till fransiga kanter (i alla fall på mina rosetter). Sluta en bit innan splitsen eller, ännu bättre, där det inte längre är skrynkligt.
 
 
Följer du detta från punkt till pricka så borde ditt resultat ser ut som nedan. Om inte, nej då får du nog läsa en gång till!
 

Publicerat den 2013-12-30 - klockan 13:07:00





» Kim

Super smart!! Ibland undrar jag hur alla kommer på alla idèer! :D

2013-12-30 » 13:13:02

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback