Här pratar vi western

Med det nya huvudlaget och dess utseende kan vi ju alla konstatera att jag och Witezz liknar westernryttare mer än något annat, vem hade helt ärligt kunnat tro att hon var en dressyrponny?

Observera att bilden är missvisande och att tränset inte sitter så illa som på bilden.

Witezz gick helt okej på det här tränset. Hon har gjort klart för mig att jag absolut inte får ta för mycket i henne och att hon själv bestämmer från om med nu, men vi ska ju under vinterns träna med mycket skänklar så det här ska nog gå bra. Extra glad vart jag över att det verkligen var som neckraining. Witezz lyssnade utom ordentligt på mina hjälper i skritt, flyttade undan jätte fint så nu ska vi bara fortsätta träna så och sen fortsätta i de olika gångarterna. 

Det var för övrigt en ganska lugn tur då Irre följde med och han är precis igång satt. Men med tanke på att jag provade ett nytt träns så gjorde det absolut ingenting! Provade att gå både först, sist och i mitten utan några större problem. Kommer dock få börja rida med spö igen för att kunna förstärka skänkeln lite när Witezz bestämmer sig för att någonting är läskigt.

Publicerat den 2013-12-05 - klockan 19:22:50





Åh så himla coolt träns! Vart är det köpt? :)

2013-12-06 » 16:52:17

Så himla fint det var på henne! :D

2013-12-08 » 17:37:28

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback