Jag är så lycklig

Allt stämde idag. Gick upp imorse, trött som ett ** men åt en god frukost och piggnade fort till. Kom till stallet och möttes av världens sötast häst. Mötte mig i hagen och bara tittade på mig. Kunde inte annat än bara le och titta på henne innan jag kom på att kameran fanns i mina händer och så passade jag på att ta några kort på min snygging.
 
 
Hon verkade vara på så himla bra humör idag. Hade bosalet på henne och vi tränade i och med det på lite "neck raining" - Hon var så otroligt duktig. Testade mig ibland och tvärvände eller gick åt andra hållet när jag bad om det andra men när vi verkligen fokucerade på uppgiften så gick hon rysligt bra, jag tror det kommer bli bra det här! A-K var med på Windy och vi pratade en hel del, skrattade en hel del och bara myste i den nya snön! Witezz lunkade på, lyssnade jätte bra på mina hjälper och vi tog till och med en galopp! Riktigt mysigt hade vi faktiskt! Avslutade det hela med lite trickträning!
 
 
Jag körde också Irrbloss under dagen för att hålla Anna och Pärlan sällskap vilket också ljusade upp min dag. Det är så kul att se hästarna göra någonting som de tycker är så kul! Irrbloss tycker verkligen att det är kul att luffsa på i snön och man ser det så tydligt! Hela han utrsålar glädje och man sitter bara där och ler!
 
 
Utöver detta så myste vi massor med hästarna, bråkade med lunchgrinden, drack varmchoklad och åt lussebullar samt tog en massa vintriga kort i den nya snön!!! Imorgon får Witezz vila lite och jag tar mina nya orangea sträck och tränar lite judo! Ska bara limma på dem på dräkten innan jag glömmer det och sträcken hamnar någonstans där inte ens mamma kan hitta dem! Julbk har också hunnits med idag och är inte att förglömma! Har gjort pepparkakor och risbräck på mamma's beställning -  tydligen vill hon inte ha rispuffar ståendes i skafferiet ett år till! Nedan ser ni resultatet av mina pepparkaks-hästar!
 

Publicerat den 2013-12-08 - klockan 21:23:01






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback