Plusgrader och lera

Det är precis vad man möttes av i stallet idag. Jag hade turen att skymta lite snö i dikena men i övrigt är precis allt borta. Väldigt tråkigt eftersom att den ridturen vi gick i snön var så otroligt mysig. Hästarna var piga och glada, man såg längre än nästan räckte och dessutom är det ganska bra träning för hästar att pulsa i snön. Men men, sådant i livet och jag antar at vi trots allt får leva med.
 
Jag tror att Witezz, och faktiskt de flesta stona i stallet, just nu är i någon brunst period då hon är ovanligt grinig både mot mig och andra hästar. Vi får hoppas att det över strax, inte ens jag är sådär grinig under min "period". Idag var hon faktiskt sådär riktigt bitchig. Stod inte still där jag bad henne stå, åt ur blomkrukan fast jag bad henne backa, svängde åt precis andra hållet än vi ska till och lite annat vilket jag verkligen orkade med i mina 39 graders feber. 
 
Hur som helst så började alltså ridturen kasst men blev snabbt bättre och i slutet gjorde jag några flyttningar både framdelen, bakdelen och hela kroppen vilket hon skötte superduper bra! Efteråt tricktränade jag massor med henne medan Anna var ute med Irrbloss, A-K hade ju varit snäll och fixat i stallet, och även där var hon riktigt duktig om än lite grinig haha! Efteråt var hon väääldigt trött!
 
 

Publicerat den 2013-12-12 - klockan 21:00:28





» Klara

Fin häst! :)

2013-12-13 » 06:32:21

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback