SD-politiker hävdar att hästar inte är en sport

”Men om vi nu funderar lite på vad det handlar om, att stödja idrotter, kan väl inte ens Kerstin Dreborg (MP), tillstå att ridsport är en idrott. Sport kan jag tillstå, men inte idrott. Idrott eller lagsport där det krävs fysiska insatser kan jag acceptera som idrott. Fotboll, innebandy m.fl. där vi pratar om fysiskt idrottsutövning inkluderas, men definitivt inte ridning. Visst är det så att fler tjejer och kvinnor håller på med ridning än killar, men det är ingen idrott, lagsport eller kräver fysiska prestationer.  Vad sägs om rally, schack, boule, dataspel eller bridge? Är det idrotter eller sporter? Visst, man behöver skicklighet i vad det än vara må, men ridsport är definitivt diskvalificerad som idrott.
 
Att fotbollskillar tjafsar emot oss om att "ridning inte är en sport" det kan jag stå ut med. Ibland kan jag till och med njuta av att få försvara min hobby. Men att SD, av alla partier, ska komma och hävda sig om huruvida hästar är en idrott eller inte, det var droppen.
 
 

Publicerat den 2013-12-17 - klockan 21:01:44





gillar den videon!
sv: Ja jag längtar också efter believe movie! :D

2013-12-17 » 22:24:11
» Tuva

Hur kan någon säga så?? Får jag ta texten och skriva ett inlägg på min blogg? :)

Svar: Ja självklart, den är ju inte ursprungligen min :)
norinjonna.blogg.se

2013-12-18 » 07:07:54

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback