Städ-dag

Hela dagen har bokstavligen gått åt att städa mitt rum. Började skolan vid 10.30 då det var luciafirande och sen slutade jag direkt efter det... Kändes som att jag lika gärna kunde ha stannat hemma från allra första början, men mest synd tycker jag nästan att det är om de som åker buss till skolan, hehe.
 
När jag kom hem satte jag igång med mitt rum. Dammsuga, damma, tvätta fönstrena, möblera om och fixa och dona. 5 timmar har det tagit och nu är jag äntligen klar. Alla rosetter är uppe, pokaler och annat har fått en fin plats och allt som saknas nu är ett par gardiner! 

Imorgon blir det tidit uppgång för att hinna till stallet. Det ska ridas, fixas och donas på förmiddagen, sen bakar vi lite julgodis på eftermiddagen. Vet inte riktigt än ifall det är meningen att jag ska sova över, men det blir nog så. Allt är så mycket enklare då plus att jag saknar känslan av att gå upp tidigt och mötas av hästar det första jag gör. Witezz ska självklart få komma ut och springa av sig lite och kanske blir vi ett större gäng som rider nu när det är så många ute på Granö.

Nu däremot väntar en godis skål bredvid mig, en bra film på datan och jag säger godnatt för idag.
 

Update: gardiner är kirrade! Tackar Alex mamma så otroligt mycket för ett par ap-snygga gardiner!


Publicerat den 2013-12-13 - klockan 19:27:22





sv. alltså hahhah det är så typiskt.. Men köp original, det gillar de flesta ;)

2013-12-13 » 21:53:41

vad snyggt det blev med gradinerna! och många fina priser du har ;)
vill önska dig en bra lördag också! KRAM

2013-12-14 » 10:25:59

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback