Jag känner mig...äcklig

Jag är så besviken på mig själv. Flera gånger har jag känt den där "nu jäklar-känslan". Men sen kommer det där "jag ska bara"... GAAH!
 
Hur svårt på en skala mellan 1-10 kan det vara att göra sig själv stolt? Att hålla ett löfte till sig själv? Borde inte det, om något, vara det enklaste.
För några veckor sedan, 3-4 sådär.. Fick jag tillbaka mina kära kroppskomplex. Känner mig tjock, äcklig, ful osvosv. Och jag vet - jag är inte tjock, jag är inte världens fulaste **hejjagbrukarboostamigsjälvibland**.
 

Grejen är inte att jag vill gå ner i vikt. Jag tycker jag har en bra vikt. Inte för lite, inte för mycket. (okej, nått kilo hit eller dit...) men jag vill bli tajtare. Och tränar, det gör jag. Jag rider 4-5 dagar i veckan och tränar judo/fys en dag i veckan. Och på sommrarna springer jag. Men inget händer med min kropp ändå. Och problemet är Socker.
 
 
Hur ska jag göra för att äta nyttigare och undvika godis? Hur ska jag göra för att hålla detta löfte åt mig själv?
 
Tacksam för all hjälp jag kan få.
Jag är trött på att bada i badbyxor för att jag inte vill visa min rumpa. Jag är trött på att varje gång jag ställer mig framför spegeln känna besvikelse. 
Kommentera allt ni kan komma på!

Publicerat den 2013-02-25 - klockan 17:15:00





Jag frågar bara mig själv om jag verkligen vill ha. Och det vill jag ju egentligen inte, är inte värt det när man mår så mycket bättre utan :) men frågan är ju när du känner att du vill ha något? Kanske för att du är hungrig? Rastlös? Det jag vill komma till är att det ofta är bättre att fråga sig varför man vill ha sötsaker, innan man tänker på hur man fixar problemet. Fast det kanske inte är samma för dig som för mig såklart! :) du kan också säga till personerNa i din omgivning att du inte ska äta sådant, kan funka det med :)

2013-02-25 » 18:49:27

jag brukar tänka på hur jag kommer känna mig efteråt, kommer jag ångra detta? Jag går inte heller runt med småpengar för om jag inte har några pengar kan jag inte köpa något..:) Dessutom så får man verkligen tänka till, är jag hungrig eller uttåkad?

2013-02-25 » 19:01:41

Jag har aldrig varit TJOCK, och kommer aldrig bli det men nu känner jag att jag börjar få liite för mycket ''kött på benen'' om man säger så. Så ja, mindre socker för min del skulle inte skada heller men det är ju svårt att bestämma sig själv för att äta nyttigt när resten av familjen dricker läsk och äter godis på fredag och lördagkvällarna :/

2013-02-25 » 19:47:02
» Emma

sv: tack så mycket! :)

När man blir sådär sötsugen, gå ut ifrån köket!! Sysselsätt dig med något så du glömmer det, drick vatten eller borsta tänderna (funkar jättebra för att äta med nyborstade tänder? njaaa inte så gott)
Sen kan du också tänka att "är det värt det? hur kommer jag känna mig efter?" Ha tex vindruvor hemma så kan du äta det istället för 5 kakor.
Godisförbud är jättebra! Svårt i början men man vänjer sig, sen kan du ha typ kakförbud ifrån måndag till fredag nån vecka här och där.
För att hålla dig motiverad; gå in på weheartit och sök på fitspo! Då kommer det massa bilder på vältränade personer, och i alla fall jag blir inte sugen på en kaka när man ser någon med magrutor ;)
För varje val, så finns det ett nyttigare val, slappa i soffan/ gå ut och gå, vitt bröd/ grovt bröd, Läsk/ vatten ja du förstår :)

Detta funkar för mig i alla fall! Lycka till! :)

2013-02-25 » 20:15:49
» Isola

Sätt upp korta mål! Tex börja med att ha en godis och läskfri vecka sedan när du klarat det tar du en till :) Sedan kan du sno hästens godis å äta på (morötter, äpplen, knäckebröd) och äta om du känner dig sugen på något! :) jag älskar riskakor å brukar småäta det för det innehåller typ ingentingxD

2013-02-25 » 20:21:26

har själv gått ner lite mer än 20kg nu och har lite kvar. mina tips till dig är att ärligt se över dina matrutiner. även bra mat blir dåligt om du äter det för mycket. tex vinddruver innehåller massa socker. om du då äter detta när du har tex godisförbud så triggar du igång sockermonstret genom sockret som finns i vindruvorna.

När kroppen är godissugen och du istället ger den proteiner så känner den ingen skillnad på om detta är godis eller vad det är. godissuget försvinner. lättkvarg är en superbra proteinkälla.

ät alltid protein till dina måltider. det är proteinen som mättar, bygger och bevarar dina muskler (formar dig)

vill du har mera tips så titta in på min blogg eller hojta till. berättar gärna mera om du är intresserad.

2013-02-26 » 11:52:35
» Ida

vill du göra länk byte?<3

Kram ida

Svar: Nej, jag gör inte länkbyten. Men tack ändå!
norinjonna.blogg.se

2013-02-26 » 12:03:35

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback