Fotboll VS Ridsport

Herremin gud är allt jag kan säga angående rubriken. Vi hade lite debatt i skolan och kom på något klurigt sätt inpå hästsporten och fotbollen. Varför är fotbolls sporten större än ridsporten. Mitt svar är enkelt: Du har större chans att bli bra på fotboll.
Och nu behöver inte alla mina läsare som spelar fotboll gå upp i taket, för menar absolut inte att det skulle vara lätt att spela fotboll, eller lätt att bli bra på fotboll. Men allt du behöver för att bli någorlunda bra på fotboll är ju just en fotboll och en jäklans massa fritid. En massa dyr utrustnin behövs ju inte.
 
För att bli bra på att rida krävs för det första en häst.. Antingen rider du på ridskola - vilket kostar pengar. Eller så är du medryttare - vilket kostar pengar. Eller så har du en egen häst - vilket också kostar pengar. Sen har du en hel del utrustning som är nödvändig. Du behöver ju självklart inte ha världens dyraste och snyggaste utrustning men det blir garanterat mer än kostnaden för en fotboll.
 
Jag blir bara så himla arg när folk säger att fotboll är svårare än ridning. Ja om du bara sitter och åker. Varenda en borde sitta upp på en häst och prova rida ett dressyrprogram. Ni skulle inte komma i närheten av godkänt, jag skulle åtminstone kunna starta en match och genom tur ha en chans att vinna!
 
Enligt min käre klasskompis var det bara att köpa den bästa hästen och en är du bäst - HAHA säger jag. Vem är du att säga så som tillochmed slutade på fotboll. Det ligger så många timmars träning bakom min ridning och jag är låååååångt ifrån bäst. Frågan är, kommer jag någonsin bli bäst. Det krävs otroligt mycket engagemang, kärlek, fritid och vilja. Det är inte bara att hoppa upp och rida hästen. Det kan ta år innan du du hittar alla "knappar" på hästen. vad ska jag göra för att han ska göra sådär.. osv. Man behöver ett band. Det är en levande individ du sitter på, ingen död fotboll som du själv kontrollerar.
 
Hur känner ni? Har ni någongång hört någon säga att fotboll är svårare än ridning - hur reagerar ni?
 
 

Publicerat den 2013-01-28 - klockan 13:03:27





Fin blogg! :)

* Lust att kika in på våran? :D *

2013-01-28 » 14:59:30
» Alva

Hej! Allt bra med dig? :) Kika gärna in på min blogg och skriv vad du tycker! :D
Kram!

2013-01-28 » 18:52:54
» LinnJ

Allt bra? :D

2013-01-28 » 19:55:36

Ellerhur! så bra skrivet.

jag blir sååå irriterad när dom jämför sådär och DOM HAR INTE ENS PROVAT och säger att ridning är lätt. Näe, jag ORKRA inte ens argumentera. är dom så idiotiska att dom ens kan säga något sådant, är dom inte mottagliga för mina argument eller min tid heller för den delen. Jag blir så arg!

2013-01-29 » 17:31:24

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback