Hur långt vill jag komma

 
Fick frågan förut; Hur långt vill jag komma med Witezz.
Och den frågan skulle jag kunna skriva en bok om. Men jag ska försöka fatta mig kort.
 
Jag fyller sjutton i år, har 2 år kvar på ponny att tävla. Och jag är 99.9% säker att de här åren kommer att läggas fullt ut på Witezz. Men, jag och Witezz har ingen tävlingserfarenhet från innan, Witezz är fortfarande ungponny och under utbildning. Så frågan är - hur långt hinner vikomma? Målen för det här året är att ta sig ut på tävlingsbanan. Göra Witezz redo för det första, göra mig själv redo. Bygga de rätta musklerna, ha den rätta attityden och hitta känslan. Jag vill att det här årets tävlingar bara ska gå bra. När jag rider ut från banan ska det bara kännas underbart, varmt och gosigt i kroppen. Jag vill vara nöjd med min ritt, kräver inte att Wiezz ska gå 100% varje runda, utan jag vill känna att vi tillsammans har gjort vårat bästa. Jag vill inte sitta i lastbilen på väg hem och ångra någonting ifrån dagen. Jag vill rida fina, ordentliga, snygga ritter - både i hoppningen och dressyren - som jag kan titta tillbaka på och vara stolt över.

 Men målen är väl liksom att innan jag inte längre får tävla  åtminstone ha placerat mig i L:C - dressyr, och startat L:B. Sen skulle jag vilja starta L:D hoppning och placera mig! Det är väl så långt mina mål är just nu, sen vill jag självklart komma längre om möjligt, men det här känns ganska realistiskt, känns som något vi kan nå ifall vi tränar ordentligt!

Hur långt vill du komma med din sport? Vad är dina mål för 2013, och för livet?
 
 
 
 
 

Publicerat den 2013-01-08 - klockan 10:00:00





Han är så himla fin , din ponny :D
Jag tycker det är så svårt att sätta upp mål nu för tiden, eftersom jag rider ridskoleponny och jag vet inte hur mycket jag kommer få rida honom. Men att klara en 70cm bana felfritt som vi inte klarade förra året skulle nog vare ett av målen jag och Chivas har iallafall! Med ''min'' shettis Arkus kanske det är ett mål att börja köra det här året :)

2013-01-10 » 19:26:09

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback