Jag ser det snöar

Det vart lite hetsigt igår när jag kom hem ifrån judon, så ni får ett inlägg idag istället!

Som sagt, första judoträningen för terminen var igår, nya elever har kommit och några har gått. Det kändes att man inte har fallit i mattan på några veckor, och jag fick uppleva begreppet "jag ser stjärnor" när jag landade fel en gång.
Det bara glittrade överallt.
Alex, sötnosen, följde med till Judon bara för att vara mer med mig. För gullig.
 
Nu idag känner jag dock att en hel helg i stallet och judo på det, kanske inte är den bästa kombinationen av alla. Träningsvärk i hela kroppen just nu och ska till stallet ikväll.
Ska ju i och för sig bara sitta i vagnen och fixa stallet, så det blir nog bara skönt att få komma ut och röra på sig.

Vintervärdet är tillbaka här hos oss och nu snöar det för fullt. Det fryser på och kinderna domnar bort när man är ute och går. Mysigt - ja lite. Kallt och jobbigt - ja.
Jag vill ha vår, jag vill ha vår nu!
 
Sitter förresten just nu på franskalektionen och diskuterar huruvida man ska ta hem en brevkompis även om man inte åker. Hur tycker ni att jag ska göra? Ta hem min brevkompis VS låta henne bo hos någon annan. Har lite halv beslutsångest, det är ju bestämt att jag inte åker till Frankrike, men jag skulle vilja ta hem någon. Det skulle vara kul. Samtidigt är det så mycket att fixa det. Lägenheten måste göras iordning, jag måste prata med dem i stallet eftersom jag inte kommer kunna komma dit på en hel vecka - och tävingarna kommer ju att ha börjat - kanske vill hon följa med! haha - Sen måste jag prata med mamma, så hon går med på det, ehm ja sen måste jag ju lära mig prata mer franska.
Hur skulle ni göra?

Publicerat den 2013-01-15 - klockan 12:31:21






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback