Första galoppen för Bollzano

Bolle har blivit en stor pojke och har idag tagit första (andra) galoppen.
Anna prövade igår men landade på marken efter att Bolle visat henne hans fina cowboy stil. Därför undrade Cissi om inte jag kunde hoppa upp och pröva. Jag som är lite längre och lite tyngre kanske kan hålla mig kvar lite bättre. 
Fick dock inte visa mina skills eftersom att Bolle skötte sig perfekt - men det är ju inget jag bör klaga över!
 
Innan ridlektionen red vi nämligen ut ett gäng på 5 personer, inkl mig. Jätte mysigt tyckte jag - det var länge sen Cissi var med när vi red ut så många, och vi pratar alltid så mycket med Cissi. Det finns alltid något att prata om med henne, är det inte om hästar så om bakterierna i hästarna... 
 
Bolle fick pröva på sin galopp två gånger. Jag ljuger om jag säger att han hade en skön galopp, hehe. Men det blir nog bättre så fort han får skor.
 
En bild tagen för någon vecka sedan på mig och Bolle som jag lånade ifrån Bolle's ägare.
 

Imorgon är det tävlingsdags! Jag och Witezz startar L:C1 och L:B1 på Rimbo ridskola. Witezz är nyduschad, Anna ska packa och putsa allt medan jag lägger mig i sängen och vilar ut efter en varmt dusch och många koppar te.
Förkylningen är bättre och emellanåt känner jag mig väldigt pigg, men det kommer "perioder" där det bara smäller till. Huvudvärk, öm och svag i hela kroppen, snorig - ja, allt på en gång.
 
Mitt huvudfokus imorgon ligger på att rida bra. Placeringar eller höga procent finns liksom inte med på kartan riktigt ännu, utan jag rider för att känna mig nöjd! Jag rider för att kunna se tillbaka på den där tävlingen och känna "fan va bra jag red".
Ett stort plus i kanten är att min ridlärare Sofia kommer att vara på plats eftersom att Lovisa ska starta i min klass. Har alltså lite hjälp på framridningen! Skönt och lugnande!

Publicerat den 2013-07-04 - klockan 22:29:34






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback