Visste ni att...

En häst som kissar i det fria, står med vinden i sidan så att vinden för urinen åt sidan i stället för att det ska hamna på ben och kropp i den mån det går. Smarta djur! Eftersom det inte alltid blåser, så står hästarna lite som sågbockar när det är vindstilla, för att i möjligaste mån undvika splashandet när de kissar och det inte blåser.  Samma sak när man rider, eftersom de då inte kan styra hur de är placerade riktigt. Har ni tänkt på att det är så här? Det hade inte jag, men jag kände igen det direkt jag läste det! 
 


Publicerat den 2013-07-13 - klockan 09:34:00





» Marta

Dom är ju rätt smarta :) Hur går det med min header förresten? :)

2013-07-14 » 14:33:59

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback