2 brända axlar senare..

Jag tänkte leka smart och sätta på mig korta shorts och tunt vitt linne imorse, tänkte att jag ska jäklaremig inte svettas idag! Tog fram solkrämen men var alldeles för lat för att smörja in mig, what ever tänkte jag. Men så är det också jag som sitter här med illrött bröst, illröda axlar och halva ryggen bränd... smart där Jonna.
 
För övrigt har dagen varit super! Vädret har varit det bästa på länge. Sol och blå himmel hela dagen! Lugnt och skönt på Roo gård. Vi var där i nästan lite för god tid, så vi slapp stressa. 
Känns som att jag har haft lite av ett flyt idag. Har hunnit göra allt jag blivit tillsagd och själv velat göra utan att stressa minsta lilla. Allt har blivit gjort i tid, och nogrant. 
 
Ridlektionen gick super. Började med att rida igenom L:C1an och även om det var lite av en katastrof så gick Witezz ganska bra. Jag hade lite för mycket i huvudet, blev stressad och red liksom steget före istället för att rida i nuet. Vi hade ltie problem med hörnplaceringar och för tidiga vändningar, samt det mesta i vänstervarvet. Men hon kändes otroligt fin, det är bara jag som måste få kontroll över mig själv.
 
När vi sedan red igenom L:B1 var jag så otroligt bestämd på att jag ska klara det fint! Tog Olli's råd att hela tiden säga till mig själv att vara "lugn, lugn, lugn.." och tänkte hela tiden på att rida momenten ett i taget. Ut i hörnen och vända varken förtidigt eller för sent. Det gick mycket bättre, lite småproblem med galoppen då man ska snett igenom i mellantrav. Jag hinner inte riktigt få ihop henne för att få igenom hörnplaceringen, men det kommer nog lösa sig.
 
Imorgon får Witezz vila, och jag ska ligga på stranden hela dagen, måste jämna ut brännan ju! På lördag blir det en lång uteritt och sen hopptränar vi lite på söndag. Tanken är ju att vi också ska rida en till dressyrlektion innan fredag, men jag funderar på att "avblåsa" det. Känns bra som det är nu och jag tror att jag bara vill ta det lite lugnt och låta allt som Sofia och alla har sagt sjunka in ordentligt. Tänka igenom allt ordentligt i huvudet flera gånger.
Intala mig själv att vi kommer att vara bäst!
 
*Bilder kommer förhoppningsvis*
 

Glöm inte att vara med och tävla om HästShampoo och Balsam från K9 Horse. 
Tryck HÄR för att kommer till tävlingen som avslutas den 8/6. Lycka till!

 

Publicerat den 2013-06-06 - klockan 21:12:00





» Fanny

Verkar som det ändå gott bra?

2013-06-06 » 21:29:38

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback