Always remember that you're braver then you believe

Hoppningen idag gick super. 
Först red jag fram henne genom att börja med lite klättring. Min tanke var att hästen i klättring använder samma muskler som i hoppning och både jag och Witezz tycker ju att det är kul att klättra. Så påvägen upp till ängen gick vi helt enkelt förbi de stora stenarna och klättrade i några minuter. Jag värmde sedan upp henne lite i trav och galopp, jobbade ihop henne samlat för att sedan släppa ut henne lång och låg. Även idag satt båda galopperna som en smäck och vi var båda otroligt nöjda. Hon visade sin glädje genom att frusta ett 20tal gånger. Själv satt jag bara och log.

Gick sedan ner till vår lilla hopphage och sänkte först alla hinder till 40-50. Skuttade över i trav och sedan galopp. Satte ihop lite av en bana bara för att få känna på henne och tog även nån ganska tvärsväng. Inte för att jag ska göra så många sånna men för att känna att jag har henne liksom.
Hon skötte sig lika bra när jag höjde upp till 60, förutom när vi kom till oxern. Vägring efter vägring slutade med att jag ramlade av. Men lika glad är jag för det eftersom att det bara fick mig mer besluten att komma över. Så efter ytterligare något försök flög vi över! 
 
Problemet ligger fortfarande hos mig och har alltid gjort det inom hoppning. Några meter innan hindret bara släpper jag i princip allt. Det har blivit bättre men vi har mycket kvar!
 

Imorgon rider vi ut på en jätte lugn tur, funderar på att rida barbacka kanske gå ner och doppa fötterna lite om vädret är bra. Ska bli skönt att få bara slappa faktiskt.

Gamla bilder från hopplektionen
 

Publicerat den 2013-06-12 - klockan 21:05:23





» Lisa

Ni är verkligen superfina tillsammans! :D

Svar: Tack så jätte mycket!
norinjonna.blogg.se

2013-06-12 » 22:33:36

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback