Badar atm!

Åh vilken härlig dag!
Witezz är tränad. Red ut en lång runda där man kan galoppera ganska långt, perfekt att låta henne sträcka på sig såhär efter ett hårt dressyrpass i förrgår. Hon var jätte duktig, som vanligt. Hon gick från första början in med en positiv "arbetar-attityd", redan första backen sträckte hon ut ryggen och halsen, gick i en låg form och jag kunde känna ryggen höjas. Hade inga direkta krav på henne utan red på ganska långa tyglar, lät henne välja form (dvs låg eller samlad) och sen koncentrerade jag mig på att inte koncentrera mig.

Alltså jag försökte verkligen att inte tänka på vad som hon möjligt vis kunde bli rädd för, utan så fort det fanns nått läskigt så hittade jag något längre fram att koncentrera mig på och red för att komma dit! Det funkade super, och så ska jag alltid rida framöver. Skyller faktiskt alla undanhopp som var på mitt sällskap som hoppade undan för allt och bara blev mer och mer irriterade på varandra. Det var nästan så att jag kunde känna spänningen emellan dom.

Första doppet är också taget, och nu är det dags för filmkväll och söndagsmys! Vi hörs imorgon! Lovar er bättre uppdatering då!


Publicerat den 2013-06-02 - klockan 19:26:56






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback