Dressyrlektionen igår - hur gick det?

Åh va underbar Witezz var igår. Så otroligt fin!
Igår fokucerade vi på vissa av momenten ur L:C1, bland annat serpentinbågarna med skrittövergångar. Hon gick superfint redan där, lyssnade på minsta tryck för skänkeln, så jag kunde mest fokucera på att komma ner ordentligt i sadeln och verklien få till de där 6 skrittstegen. Inte 5, inte 7 utan 6 steg. Viktigt det!

Sen jobbade vi med galopperna - fatta galopp på rätt ställe med rätt ställning, ett varv runt stora mittvolten och så trav på rätt ställe. Ena varvet var jobbigare än det andra, men jag tycker det gick bättre och bättre. Även här la vi mycket fokus på att komma ned i sadeln ordentligt.  Sitt, sitt, sitt - långa ben. 

Vi avslutade sedan med att vänta rätt upp från A och kombinerade detta med ökad trav. Någon som vi kommer behöva jobba mer på. Så i veckan ska jag och Witezz öva på ökadtrav i nedsittning på rakt spår. Vet att hon kan, nu ska bara jag kunna.
 
Jättefin var hon iallafall, bilderna kan bevisa detta! Jag red min första lektion med stövlarna också och vilken skillnad! Jag kunde sitta ned i travenm jag var sjukt mycket stadigare och så var då också Witezz. Åh vad jag är glad just nu!
Uppfyllde alla mina mål också!
- Jag tänkte inte på vad hon kunde bli rädd för - och guess what! Igår hade jag en häst som gick förbi vagnen
  och som gick förbi hindrena. Första varven var dom lite skrämmande med vart eftersom jag inte brydde mig,
  gjorde inte heller hon det. 
-
Jag sträckte upp mig - om än med mycket tjat från Sofia, men jag sträckte upp mig och vilken skillnad!
Witezz var alert på mina hjälper vilket underlättade en hel del!
Och vägarna fanns där!
Jag fick bli lite "sur" på henne en gång när hon fjantade sig och vägrade gå in ordentligt i hörnet, rätt böjd och ända ut, men jag släppte det sen på en gång och det gjorde hon också!
 
Nästa vecka kör vi 2 ridlektioner, först kör vi igenom båda programmen och därefter finslipar vi det som gick värst! Så nu ska programmen sitta som rinande vatten i huvudet. Ut med Pippi Långstrumps hela namn och in med 2 dressyrprogram.
 
Nu åker jag med Alex till Täby och tittar på Fast & Furios 6, på tisdag har vi varit tillsammans i 6 månader så vad kan vara bättre än lite bio då?! Hur som helst blir inte uppdateringen den bästa, men så kan det vara ibland.


Glöm inte att vara med och tävla om HästShampoo och Balsam från K9 Horse. 
Tryck HÄR för att kommer till tävlingen som avslutas den 8/6. Lycka till!


 

Publicerat den 2013-06-01 - klockan 12:07:00





Sööt blogg passa på att vara med på
Dagensblogg :)) va med tävlingen avslutas ikväll !:)

2013-06-02 » 10:37:06

Vilken oootroooligt fin häst!

Svar: Tack så mycket! :')
norinjonna.blogg.se

2013-06-02 » 22:10:10

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback