En trevligare tävlingsplats

Alla säger "Ta vara på ponnytiden, den kommer aldrig tillbaka" och det är ju i och för sig väldigt sant. Ponnytiden kommer inte tillbaka, men vad är det som är så speciellt med just ponnytävlingar?
Är dom hysteriska ponnymammorna, dom små ryttarna med alldeles för svåra ponnysar eller den ihopbitna minen när en ryttare är otroligt besviken på sin häst för att dom inte klarade över 60%.
 
 
Vart jag än läser på internet ser jag folk som debatterar om vad som är trevligast, häst-tävlingar eller ponny-tävlingar. Det diskuteras om onödiga protester, bittra mammor, ponnysar som flänger runt på banan utan någon som helst koll, men ändå är alla överens om att ponnytävlingar är mycket trevligare än hästtävlingar.
Varför? Jo för att alla ponnymammor och ponnypappor, samt publiken pratar med varandra.
 
Men något jag saknar är kommunikationen mellan ryttarna. Jag vet att du jätte gärna vill vinna! Jag vet att du steg upp jätte tidigt imorse! Jag vet att du sätter mycket press på dig själv! Men Du, jag känner precis likadant? Ingen, hoppas jag, kommer till en tävlingsplats utan att se blågult. 
 
Jag tycker iallafall att vi tillsammans ska tänka om. Klart att vi som tävlar vill att stämningen ska vara bra! Gör som jag, börja heja på varandra, säga lycka till innan näste man ska in på banan och kanske till och med gratulera ekipagen som blev placerade, då inte bara ettan utan alla.
Jag lovar er att ni kommer känna er gladare men framför allt att alla andra kommer känna sig gladare. Personer som inte uppskattar ett "lycka till" har inte på tävlingsplatsen att göra.
 
 [bildkälla; google]
 
 
Onödig fakta: När jag var på Turbostar International och tävlade med Witezz sa jag lycka till till över 10 personer, grattade alla jag såg gå omkring med en rosette och berömde flera ekipage för jätte fina hästar/ritter.

Publicerat den 2013-06-27 - klockan 10:20:00





haha :) Härliga bilder!! :)

2013-06-27 » 11:31:44

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback