En, två, tre, fyra...


En
gång när jag var mindre, och red en häst vid namn Narciss, tappade jag kontrollen i galoppen och galopperade rakt in under ett äppelträd. Seg som jag var hann jag inte luta mig frammåt utan fick alla grenar och annat upp i ansiktet. Den dagen fick jag äta pannkakor och glass.

Två gånger har Witezz startat clearroud i hoppning. Inte med mig på ryggen, men felfritt vart det!
Tre gånger tog det innan Witezz förstod sig på "puss"
Fyra gånger har jag som mest ramlat av under en och samma ridtur. Till och med inom en sträcka på ca 800m...
Fem gånger har jag nu hoppat Witezz.

Sex år var jag när jag började rida på ridskola. Då red jag på en ridskola i Tidaholm och startade också min första "tävling" en hoppclearound med mamma som ledare. Har fortfarande kvar min fina lila rosett som jag och Pysen stolt tog emot.

Sju år var jag när jag tillsammans med min, då bästakompis, "tjuvred" en häst nere på Hallstaviks ridskola. Jänta hette hästen som förövrigt var en vit minishettis men alldeles för hög för mig att komma upp på. Jag skäms över att jag ens tänkte tanken...

Åtta år ungefär har jag nu ridit i stallet där jag rider nu. Granö stall. Upp och nedgångar, pauser hit och dit - men se vem som fortfarande är kvar!

Nio hästar har jag ridit på Granöstall. Med ridit menar jag upprepade gånger, alla gångarter.

Tio år var jag (tror jag?) när jag tog min första "paus" från ridningen. Då hade jag en paus på ett år och trodde att jag skulle sluta med ridningen helt och hållet. Sen åket vi tillbaka och hälsade på och sen började jag rida igen. haha.
 
 

Publicerat den 2013-06-14 - klockan 12:13:00





Haha Jänta xD Hon står ju på rimbo, sötisen <3

2013-06-14 » 12:50:15

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback