Kvalitéts tid utan krav är också viktigt

Har varit en väldigt lång dag idag!
Gick upp alldeles för tidigt eftersom att jag helt har glömt bort att det är sommarlov, utan trodde att det var helg och bussen i vanlig ordning gick klockan 9.20... men icke - 12.15 gick den visst. Men lika bra var väl det eftersom att min ängel Thilde hörde av sig och sa att hon kunde komma med Sims3 spelen. I've missed Sims3! Vi hann dock inte installera alla, men hon kommer tillbaka imorgon!
 
Jag åkte vidare till stallet, först ut var Candlelight och Strumpan som skulle gå några varv runt travrundan. Bara lite lugnt, känna lite på dom och sådant. Candlelight känns verkligen så otroligt fin och... samlad skulle jag nog vilja säga. Rytmisk i stegen och lyhörd på mina hjälper. Känns riktigt bra inför fredag, bara vi får en bra start så är det bara att pinna på!
 
Andra häst ut att rida på var Bolle. Hästen vi har på inridning hos oss just nu. Han har tidigare blivit sutten på och tydligen riden litegrann på barbacka men jag betraktar honom som nybörjare och helt ovetande då han inte kan några hjälper. Vi har lite att jobba med då han inte går undan för skänkeln utan istället trycker sig emot den och har en väldigt bestämd vilja. 
Rädd för hundar är han tydligen också d jag fick mig en riktig vända upp i luften. Eddie satt några meter ifrån och Bolle såg honom. Drog sig åt sidan för att sen kasta sig iväg i rodeosprång. Frammåt, uppåt, neråt och in i ett träd. Men, jag biter ihop och sitter upp. Vi ska nog få ordning på honom, han är ju i övrigt en väldigt trevlig häst! Jätte snäll och gosig!
 
När jag sedan, i väntan på att Anna och Cissi skulle komma tillbaka med Irrbloss och Pärlan, hade mockat och fixat klart allt i stallet tog jag än sväng upp till Witezz hage för att klappa lite på henne, att bara vara är ju också väldigt viktigt! Det bygger tillit och mysfaktor! hehe
Och gissa vad jag möts av! Min fina Witezz, henne snälla lugna ögon ett varmt puffande i min bröstkorg. Vilket dock inte var så mysigt efter min avramling. Men she's back! Vi tricktränade lite, kramade massor och bara myste. Att bara vara är ju också väldigt viktigt! Det bygger tillit och mysfaktor! hehe
Jag har ju liksom alltid vetat egentligen att hennes beteende där borta berodde på, just att det faktum att hon var borta. Mycket runt omkring och mycket att titta på. Men det är ändå en sån stor lättnad att se henne som sitt vanliga jag i hagen!
 
Men som sagt, en lång dag där jag har hunnit med mycket. Träna 2 hästar, mocka hela stallet, träffa Thilde, stängsla en hage och äta pizza! haha.

Imorgon ska Candlelight, Strumpan och Irrbloss få komma ut och bara röra på sig. Bara få ut och busa, bada lite kanske. Vi ska sätta upp en skylt för ponnyläger också.
 
 
 
 

Publicerat den 2013-06-18 - klockan 22:17:00






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback