Lite update efter midsommarhelgen

Hur har en midsommar varit? Själv tycker jag inte ens att det känns som midsommar. Har nog inte ens fått in i huvudet att det är sommarlov än. Anyway....
 
Ridlektionen i torsdags gick superduper bra! Fokusen låg på skänkelvikningar hela lektionen. Jag inledde lektionen med att säga "åhnej, skänkelvikningar är ju inte det bästa Witezz vet direkt.." och avslutade lektionen med hakan nere i sanden. Så himla duktig!!!
 
Travet på Hagmyren gick iallafall sådär... Candlelight kändes superfin, vädret var perfekt men något so inte var perfekt var banan! Jag kunde inte jogga i innerspår utan att behöva vända bort huvudet för all sand som skvätte upp, med andra ord fick Candlelight inge bra grepp trots sina aluminiumgreppskor! 
Redan i värmningen kände jag hur hon kunde springa fort, men att banan inte riktigt tillät det. Synd på ett så bra lopp, hon hade inga problem alls att komma ikapp mellan galopperna. Anyway, om ni int redan har förstått det så blev vi diskvalificerade. 
Men, alla kan ha dåliga dagar - även travbanor tydligen. Så vi tar nya tag och peppar inför guldstoet på söndag! Ett av de snabbaste ponnyloppen för ston. Med autostart. TAGGA!
 
De övriga 2 dagarna (idag och igår) har jag ridit Witezz och Bolle, hängde lite på Preztige idag. Otroligt snäll och fin häst alltså. 
Har även varit full förberedelse inför ponnylägrena. En volt har satts upp, stallet är städat och hela gården är tillsnyggad. Onödiga saker är bortplockade och sådant, ja ni vet. Snyggt ska det vara!

Imorgon blir det till att ta det lugnt hela dagen! På måndag börjar jag jobba och jag ser såååå fram emot att få lön! Mycket pengar rakt ner i fickan att spendera på mig, mig, mig och bara mig!
 
 
 
 

Publicerat den 2013-06-22 - klockan 20:45:33






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback