Riding: The art of keeping a horse between you and the ground

Idag var sista gången jag verkligen red igenom Witezz innan tävlingen.
Tänkte mig att jag skulle lägga mest fokus på vänstervarvet. Jobba igenom henne ordentligt. Böja, ställa, forma, rakställa. Tog kanske en kvart sen gick hon jätte bra! Man märker att varken hon eller jag är riktigt starka i vänstervarv och att vi båda har svårt i det varvet. Men idag tyckte jag att Witezz skötte sig super!

Värmde upp henne med en massa volter i båda varven. Olika stora på olika ställen i olika gångarter. Tänkte på min hand. Att det ska vara stadig och på rätt höjd. Försökte tänka på att räta upp mig, att komma bak med axlarna och spänna magen men vet inte riktigt hur bra jag lyckades med det. Var typ i extas över att hon gick så snällt och fattade vänster galopp på en gång ALLA gångerna. Var så glad att jag hade kunnat börja gråta.
Tänker man vägar så låg fokusen mest på hörnplaceringarna, att hinna få tag i henne efter galopperna tillexempel. Vi har lite att finslipa där men det är ju därför vi ska tävla!
 
Anna filmade lite, egentligen mest för min skull, för att jag skulle få se hur jag red och hur Witezz gick. Men eftersom att ni är nästbäst efter mig så delar jag dom med er! Har ni något tips eller så får ni gärna skriva det i kommentarsfältet!
L:C1


L:B1
 
Är väldigt glad över att jag tog beslutet att rida igenom programen själv, istället för att åka på ridlektion. Jag hann smälta allt och fick friska upp mitt minne på allt som Sofia hade sagt. Gör si gör så.
Men Sofia, om du läser det här får du väääldigt gärna kommentera vad du tycker och ge MAAAASSA tips, här eller på facebook. Har försökt komma ihåg allt du sa men missade nog nått!

Men nu ska jag sova, imorgon blir det som tidigare sagt - hoppning. En av Cissi kompisar kommer ut och tydligen var hon kunnig inom hoppning, så det ska bli spännande. Skönt också att få lite fler hopp i kroppen innan tävlingen. Hoppklassen går ju dessutom först ut!
 
Kram på er, vi hörs imorgon!

Publicerat den 2013-06-11 - klockan 22:13:16





» Sofia

Kollade på båda programmen och det börjar sitta , kul :)
Du behöver sitta ännu mera upprätt och våga trava på mer både i grundtraven i programmet och i längningarna!
Samma i galoppen våga satsa och kom ihåg högerställningen i höger varv.
Fina galoppfattningar nu , bra jobbat!
Lycka till , jag håller tummarna :)

2013-06-12 » 00:15:30

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback