Turbo Star International, fortsättningen

Efter fredagen vore det en underdrift att säga att jag var svintrött, men det var bara att masa sig upp 06.30 på lördagen ändå. Illuztra och Witezz skulle ut på en liten betes-sväng medan Anna mockade, bytte vatten och la in mer hö. Hästarna som först stått i transporten i 3h och sedan på box sedan dess - med undantag för Witezz som vart riden i dressyr och hoppklasser - var väääldigt glada över att få komma ut och äta lite gräs.
 
Efter att ha pysslat om dessa lite var det bara att dra på sig Turbostar tröjan och hitta domarna. Resten av dagen stod jag mitt inne i ringen och visade upp hästarnas poäng. Det blåste som jag vet inte vad samtidigt som solen låg på. Man var helt varm i ansiktet sen på kvällen när det var dags för middag.
en 3rättersmiddag med räkcoctail, lax och kladdkaka. Standard för Turbo Star, men väldigt gott när man har varit igång hela dagen. Tro det eller ej, men att "bara" stå där inne och hålla upp lite papper suger verkligen energin ur en.
Höjdpunkten denna dag var att Illuztra och Wiezz skulle ställas ut i sina klasser. Vilket gick bra! Vi hade inga högre förhoppningar på mammagrisen Witezz som stannade var 20m inne på banan för att titta på alla de läskiga grejerna, men Illuztra placerade sig 3a i sin klass. Som tidigare sagt - vi kommer tillbaka nästa år och då jäklar.
 
Samma visa på söndagen, skillnaden är att klasserna är roligare på söndagen då det är dags för alla fina hingstar och valacker - snacka om hästar som kan och gillar att showa.
 
Jag vet att det här vart ett otroligt tråkigt inlägg men har lovat flera stycken att skriva om HELA helgen och jag menar det är svårt att skriva så mycket om något när jag inte har gjort annat än varit nummeflicka hela dagarna.
 
Hur som helst är det otroligt mäktigt att vara på en sån här utställning med bara arabhästar vart du än tittar. Flera arabhästar  men så olika. Olika byggda, olika humör, olika inriktning - men alla lika fina! Ser fram emot nästa år då vi gör om alltihop igen. Då ska vi visa dem att in häst faktiskt kan hoppa, min häst kan springa och visa upp sig och min häst kan vinna ett dressyrprogram!
 
Nu ska Witezz få vila en vecka, sen kör vi hårdträning inför dressyren på Rimbo där jag startar både L:C1 och L:B1. Under veckan finslipar jag istället Candlelight och gör henne redo för start på hagmyren och sedan Guldstoet. Ska bli så kul. 
 
 

Publicerat den 2013-06-17 - klockan 13:28:00






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback