Vad har jag gett mig in på?

Sitter just nu i kommunhuset. Sommarjobbet har börjat och redan nu undrar jag vad jag gör här. Har aldrig gäspat så många gånger under så kort tid som när min handledare försökte berätta för mig hur kommunhuset är uppdelat och vad de olika delarna gör...
 
Meningen är nu att jag ska bekanta mig lite med hemsidan, lära mig själv vad en kommun gör - vad de har hand om och sådant. Ärligt talat fattar jag 0. Nej men, hemsidan är inte direkt till någon hjälp, google är min bästa vän.
 
Om cirka en timme har jag lunch, ska nog hem och ta en powernap. Sov så otroligt dåligt inatt av någon anledning. Inte bra när man ska försköa hålla huvudet på skaft hela dagen. Efter jobbet, som slutar kockan 16, åker jag till stallet. Witezz ska ridas, säkert fler hästar som behöver gå lite håradare än några varv i vår hemmagjorda ridvolt. Och sen åter hem för att inte längta till nästa dag. 
Skulle såååå mycket hellre jobba med gnälliga småbarn på ponnylägrena än sitta här.
 

Sommarjobbet blir nog dock roligare sen när jag faktiskt gör något vettigt, det vill säga jobbar med det där projektet jag skulle jobba med. Först är det ju bra om jag vet vad en kommun gör, innan jag börjar fråga andra om det alltså. haha! Sen är det här jobbet inte så tokigt heller med tanke på vad som kommer hamna på mitt bankkort om någon månad!
 
Har ni något sommarjobb? Vart, vad gör ni, är det kul? Tell me!
 
 
 

Publicerat den 2013-06-24 - klockan 11:12:34





Hur gammal är du?
//Sabina från GrymmaDponnysar.horseworld.se

2013-06-25 » 22:32:51

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback