Vad skulle du välja...

Personligen hade jag nog faktiskt valt uteritter. Just eftersom att uteritter går att variera så mycket. Man kan rida ut och busrida, bara rida, hoppa terränghinder - såsom stockar, rida dressyr - böja och ställa i svängar och jobba ihop dem, eller rida intervaller, eller galopp rundor. Det finns så många alternativ om man rider en uteritt än om man bara sa rida hoppning tillexempel. 
 
Tror dessutom att hästarna mår bäst av att rida ut mest. Att inte alltid gå på ridvolten eller inte alltid hoppa hinder. Har flera kompisar vars hästar numera vägrar gå på volten eller helt enkelt markerar hur den inte tycker om det. Kanske just för att dom antingen ridit för mycket på volten eller att dom började inridningen där och nu förknippar ridvolten med något jobbigt och ansträngade.

Jag vill att Wtiezz ska se ridvolten som en plats att visa vad hon går för. Där hon får vara duktig och arbetas igenom helt. Man vet ju själv vilken skillnad det blir när man kommer och rider på en ridvolt efter att ha ridit uteritter. Stor skillnad!
 
Nu är jag nyfiken, vad skulle ni välja och varför? 
 
 
 
 
 

Publicerat den 2013-06-20 - klockan 10:26:00





» Tilde

haha :) så du bestämde dig för uteritt? trodde faktiskt att du skulle ta hoppning eftersom att man kan variera det MYCKET också, som cavaletti, terräng o allt vad du nu sa ;)

Svar: haha, jag tänkte om ;)
norinjonna.blogg.se

2013-06-20 » 12:09:27
» Alice

Jag tror jag skulle välja uteritt eftersom det tror jag hästen mår mest bra av och sen är det också bra att man då kan variera vad man gör när man rider ut :)

2013-06-20 » 13:56:45

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback