A pretty face doesn't mean a pretty heart.

Så härligt det är att vakna tidigt, äta frukost, gå ut och släppa ut hästar samt sadla två av dem och rida iväg direkt på morgonen. En runda med massa galopp! Sjukt mysigt! Candlelight var jätte, jätte duktig. Jobbade i traven och fattade den galoppen jag bad om. Klart hon protesterade lite, men långt ifrån så mycket som hon brukar göra.

Red dressyr på Witezz idag också. Hon var duktigt, men jag måste få ett mer driv i henne, så jag gav henne lite längre tygel, ställde mig upp och gasade på långsidorna samt tog upp på kortsidorna. Efter det var hon lite piggare på att arbeta. Ser fram emot att börja rida lektion i sommar och utvecklas ännu mer än de vi gjort det senaste året!

Nu sitter vi inne och väntar på bussen. Ska trots allt bli ganska skönt att åka hem och sova i sin egna säng. Saknar Alex som en tok. Vi har haft det lite jobbigt den senaste veckan, så att vara borta från varandra ett tag var säkert välbehövligt, men otroligt jobbigt också. Men snart träffas vi!

Vi får se om jag uppdatera något mer ikväll, har en hel del plugg att ta itu med.
 
↑ El Shahzam 

Publicerat den 2013-03-10 - klockan 14:39:42





Nu har vi dragit en vinnare av våran bloggtävling om ett Amigo fleecetäcke! Gå in och kolla om du vann :)

http://ponnydressyr.se/2013/march/vinnaren-av-varan-bloggtavling.html#comment
Kram!

2013-03-10 » 15:32:03
» Linn

Ett tips, istället för att lätta på tyglarna, så ha en stadig hand och gör mer med skänklarna :) (Ingen kritik ;) )

Svar: haha, tack! Vet, gjorde så med, men när hon inte hade någon framåtbjudning alls så kände jag att vi kanske ska gasa på några varv utan krav :)
norinjonna.blogg.se

2013-03-10 » 21:43:22

Åh vad fin! är det en arab? :)

Svar: Ja det är det! haha, syns det så tydligt :$
norinjonna.blogg.se

2013-03-13 » 13:31:12
» Linda

Vad är det för stam på El Shahzam? Mitt sto heter El Shacera undrar om det kan vara så att de kommer från samma stuteri? (alt pappa) :)

Svar: Hej! Mamman är Illuztra och pappan heter Diesel.För mer information och stamtavla längre bak kan du titta här:http://granostall.se/document.htm?doc=27782
Jag tror dock att han heter El shahzam bara för att bars Shahzam redan var taget eller något :)
norinjonna.blogg.se

2013-03-13 » 13:53:31

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback