Catch your dreams before they slip away

Trots det äckliga vädret och trots den bitande kylan så var idag en av dom bättre dagarna i mitt liv!
 
- Jag skrev två prov som jag, oavsett betyg, kan se tillbaka på och tänka - "de där provet var ja grym på! Gah va bra
   det kändes!" 
- Jag fick svar från CaseApp och har nu släppt Schnailgull's officiellt första tävling! Var med genom att trycka HÄR!
-  Witezz var, som vanligt, helt underbar att rida och hantera

OCH
Jag tränade lite med Witezz på att lyfta på benet när jag petar på insidan av baklåret och smart som hon är kopplade hon direkt till övningarna vi har gjort med att ta bak huvudet mot ljumsken. 
Hon kan det inte bra och har inte den bästa tajmingen, men hon lättar på bakbenet och sen söker hon sig bak. En gång var hon riktigt nära men ställde ner benet sen. Sötaste Witezz!

Jag berömmer dock minsta lilla hon tänker rätt! Om det så bara är att väga över vikten till andra bakbenet och söka sig bakåt! Huvudsaken är att hon tänker och försöker förstå vad jag vill! Tror nog det här tricket sitter snart!
 
Övade yttepytte lite på att bara flytta frambenen och stå still med bak. Det satt några gånger, men där är nog felet mest att hon är så ofokucerad. Försöker dock att inte träna på olika saker samtidigt för att underlätta för hennes huvud. Hehe.

Anna red Illuztra med mig idag och eftersom att hon red barbacka kände jag att jag också kunde göra det! Jätte bra gick det! Witezz blir stadigare och stadigare för varje ridtur! Ser faktiskt framemot påsk så jag börjar rida henne 5 dagar i veckan.
Tanken är väl att också börja springa lite i samma veva! Dom har ju lovat stabilare men framförallt varmare väder.

Jag körde även Candlelight med Pärla på släp och Anna red Strumpan, vi joggade 4 varv runt travrundan, det vanliga liksom.

Nu får Witezz vila ett tag ifrån mig. Åker till farmor i morgon efter skolan och stannar en natt. Hinner dock inte till stallet då och vill inte heller ha någon tid att passa och behöva skynda hem från farmor. Därför kommer uppdateringen kanske inte vara den bästa under fredag eftermiddag till lördag eftermiddag. Men försöker skriva ihop något inlägg iallafall som jag sätter på tidsinställt!

Glöm inte att vara med i tävlingen där jag lottar ut möjligheten att göra ett egendesignat skin!
Tryck HÄR för att komma till tävlingen!

 
 
 

Publicerat den 2013-03-21 - klockan 22:30:35





Åh tack så hemskt mycket :D helt ärligt vet jag inte, det är typ förinställt :P maila fames och fråga? ;D

2013-03-22 » 13:15:45

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback