Dressyrträning och Solvalla

Witezz gick jätte bra. 
Jag började med att skritta och trava fram, självklart, sedan jobbade jag ihop henne och gjorde halt 2 gånger på varje långsida, Sedan gjorde jag halt på kortsidorna, och saktade av till skritt - halt - skritt - trav på långsidorna. Gjorde detta för att vi har otroligt svårt med våra halter och övergångar, Witezz flyttar väldigt gärna ut rumpan eller står och väger fram och tillbaka i halten, så nu jäklar ska vi öva!
Sedan gjorde jag några små tempoväxlingar, men jag fokucerade mest på den långsama delen idag och såg till att det verkligen var skillnad där. Ofta fokucerar man ju så himla mycket på att visa skillnad till ökat, så jag ville inte vara så mainstream.
Galoppen skötte hon också super, hon bytter till korsgalopp ibland, men det är nog för att hon inte riktigt orkar jobba på formen i galoppen. 
För övrigt är jag otroligt nöjd med hur hon har utvecklats och som tidigare sagt - jag hoppas det håller i sig.
 
 
Allt gick bra på Solvalla också. Strumpan hade äggskor i bak, vilket ger en lite bromsande effekt om man jämför med vanliga skor och hon kändes fin. Innerspår, och ja - lite överallt, var dock väldigt "buckligt" efter att storhästarna varit där, så det påverkade Strumpan en hel del, samt min körning. Så vi fick en hel del galopper, men det gick ganska fort! Nu ska hon gå som vanligt nästa helg, sen tutar och kör vi på Gävle!


Imorgon åker jag till stallet igen, Witezz ska ridas och Candlelight och Strumpan ska joggas. Ska försöka träna lite på att lyfta benet på kommando med Witezz också, haha. Önska mig lycka till!
 
 

Publicerat den 2013-03-16 - klockan 18:48:00





tack detsamma!:)

2013-03-16 » 21:34:50

Bloglovin' byte? HELT underbar blogg! :)
Kram!

Svar: Åh tack! :D Ja visst! Följer dig nu!
norinjonna.blogg.se

2013-03-16 » 21:45:24

Vi följer dig också nu! :) Kram!

2013-03-16 » 22:08:30

Fin blogg!
Haft en bra helg än sålänge? :-)

2013-03-16 » 23:00:47

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback