En ridtur jag aldrig glömmer

Jo det var ju så att Anna och jag red en sväng ner på travrundan. Hon hade Strumpan och jag hade Illuztra, som då var min medryttarpolle eftersom jag inte ännu hade fått upp ögonen för Witezz. Anna utropar plötsligt
- Det ser ut som en katt där framme.
- Haha, ja faktiskt, svarar jag då.
- Det ser typ ut som Silverspira (en get som tidigare fanns på gården)
- Men Anna skärp dig, du vet att hon inte finns kvar.
- Det är typ en get. Den rör på sig.
Jag som knappt fattar vad hon tittar på bryr mig inte särskilt mycket fören Illuztra tvärnitar. Jag ber henne går frammåt och då ser jag dem. Jag ser två stycken älgar som nyfiket tittar på oss, en kalv och mamma - förmodar jag. Ingen biggie tänkte vi utan manade fram hästarna att gå förbi. 
Illuztra som har kommit på något grej att blåsa ut luft så att det låter jättehögt gör naturligtvis det och älgmamman blir nog lite orolig. Så hon och kalven börjar gå emot oss, Illuztra vänder och galopperar iväg och när vi vänder oss om och tittar så springer älgarna efter oss.
 

Jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv. haha!
Lyckligtvis sprang älgarna in i skogen sen och vi gick hem till stallet igen.
 
Har ni varit med om någon upplevelse med era hästar eller övriga djur? Tell me!
 

Publicerat den 2013-03-18 - klockan 09:03:11





GRATTIS DU BLEV VECKANS BLOGG! :D

2013-03-18 » 12:38:19

Tack dsm! :D

2013-03-18 » 16:23:46

kul! lycka till! :D

2013-03-18 » 16:24:20

Låter som en härlig ridtur, händer det något annat kul i veckan då? :D <3

2013-03-18 » 20:31:36

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback