Första springturen för året avklarad

Och jäklar vad skönt det kändes! Det är fortfarande lite kyligt ute för min del, haha, men man blir ju varm av att springa. Vi sprang 2,8 km gick 2 gånger varav en gång var att jag fick otroligt ont i magen, typ håll. Och nu åker jag vidare till stallet. 
 
Det blir en heldag idag! Vi ska rida 2 gäng, fixa stallet, putsa och packa. Sen ska Strumpan masseras, lindas och få sköna täcken på sig så hon är på världens bästa humör imorgon! Maja kommer ut till stallet (Maja är en av våra medryttare) och vi kommer rida ut tillsammans allihopa. Det är mycket roligare när man är flera som rider ut! Dessutom går allt i stallet mycket fortare också är man är fler!
 
Jag glömde helt bort att blogga igår, jag satt knappt vid datan alls faktiskt. Så idag får ni update från igår, hehe.

Först red jag Witezz tillsammans med Olli på Illuztra och Anna på Pärlan. Witezz var duktig stundvis, men hon är verkligen inne i en tonårsperiod nu och jag måste verkligen sätta gränser och hålla dom. Det är min svårighet.
- Att vara konsekvent
- Att inte vara för snäll
Måste verkligen dra en gräns och hålla henne bakom den! Hon är som en liten tonåring just nu, blir arg för minsta lilla. Kommer när hon vill ha nått men vill inte ge nått tillbaka. Protesterar och går emot mina hjälper. haha! Vi får ta oss igenom den precis som alla andra hinder! Min häst finns ju där innerst inne! haha.
 
Sen körde jag, för omväxlingsskull, Irrbloss! Vi galopperade massor i vagnen och han tycker det är så himla roligt! Han verkligen älskar det och det märks! Han är så rolig att köra!
 
 

Publicerat den 2013-03-29 - klockan 08:55:48






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback