I'm gonna make the rest of my life, the best of my life

 
Dags att gaska upp mig, förändra det jag vill ändra och leva upp till personen jag vill vara.
Det funkar inte att gå omkring och vara besviken på sig själv - " åh, varför gjorde jag sådär och inte sådär", "Varför gör jag som jag gör" - sakta men säkert bryter det ner oss innifrån och ut.
Och varför låta något sådant förstöra allt vi har byggt upp för att vara den vi är idag?
 
Jag har haft stunder då jag undrat om någon, någonsin kommer att tycka om mig. Sen träffade jag Alex.
Jag har haft stunder då jag undrat om någon egentligen bryr sig. Sen träffade jag Cissi och Olivia.
Jag har haft stunder då jag undrat om någon ens skulle vilja dela hemligheter med mig. Sen träffade jag Marre.
Jag har haft stunder då jag undrat om det inte skulle vara skönare att bara sjunka igenom jorden. Sen träffade jag Witezz.

Det är dom där små, små sakerna i livet, dom sakerna som är så små och omärkvärdiga, att vi inte ens märker dom, som gör mest skillnad! Man kommer ingen vart i livet utan några som älskar dig och bryr sig!
Jag har många gånger fått svälja min stolthet och gå fram till en person, säga hej och påbörja en konversation. 

Jag sitter ofta och är otroligt besviken på mig själv över något mål jag inte har uppnått. Men vet ni, från och med nu är jag glad för varje liten, liten sak jag gör i rätt riktning. 
Gör det ni också! Jag är en i övrigt mycket gladare person nu, en person som tänker på andra än sig själv.
 
 
 
 

Publicerat den 2013-03-19 - klockan 22:17:00






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback