Take every risk drop every fear

Idag har jag hunnit med mycket minnsan! Började som tidigare sagt med att springa lite. Fick en bra start på dagen och har varit pigg och glad! 

I stallet fick Witezz vara först på tur. Vi red oss igenom ett ordentligt dressyrpass. Hon var superduper duktig. Det är ryttaren som slarvar lite. Witezz visar mer och mer vilja att söka sig neråt, nu ska bara jag få en högre hand och stadigare hand! Men vi gör små framsteg för varje ridtur, sakta men säkert! 
Efter dressyren övade vi lite utställning med Witezz. Som ni kanske vet är arabhäst-utställningar lite annorlunda; 
Man vill att hästarna själva ska showa upp sig och springa fint! Och eftersom att Witezz ska vara med på Turbo Star i sommar så är det bara att öva på!
 
Vi har en liten bit kvar både jag och Witezz. haha! Men övning ger färdighet, right!
 
Efter detta red vi ut en sväng allihopa. Jag på Candle, Anna på Strumpan, Maja på Irrbloss och Olli på Illuztra. Vi avslutade ridturen med ett galopprace och, ursäkta språket, men jäklar vad kul det var! Jag, barbacka på Candlelight drar iväg i världens fart med Strumpan hack i häl, sedan kommer Strumpan upp bredvid och vi strider sida vid sida. Mitt och Candle's ända problem är att vi inte orkar snabbare medan Strumpan kanske have 2a växeln i. haha, dock släpar ju Candlelight på 10kg tyngre än Strumpan, barbacka dessutom. Men nu kan jag lova att hela min kropp bara vill gå i ide. 
 
All utrustning är packad och putsad, Strumpan har ny balansering, tipsad av en mycket erfaren travhäst-hovslagare, är masserad från hals till svans och står och mumsar i sig hö. Imorgon åker vi iväg till Gävle för säsongens första travtävling. 
Jag är faktiskt lite nervös, det är inte bara Strumpans första insprängda* lopp, det är mitt första också!
 
*Med insprängt-lopp menas att det är ett ponnytravlopp på en tävlingsdag för storhästar!
 

Publicerat den 2013-03-29 - klockan 21:33:18





» Elin

Witezz är så grymt snygg :) Och glad påsk förresten!

Svar: Tack så jätte mycket!
norinjonna.blogg.se

2013-03-30 » 09:33:56

Hon är superfin!! Jäklar vad de showar på första filmen ;) Du och Witezz kommer lösa det! :)

2013-03-30 » 12:31:17

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback