When things go wrong, don’t go with them

  

Förlåt, förlåt, förlåt, förlåt för att jag inte bloggade igår! Men jag var i stallet, som vanligt.
Vi hade skridskor på idrotten igen, och då ställdes svenskan in så jag kunde åka med den vanliga bussen till stallet, och på så sätt komma hem i tid.
Jag red först Witezz tillsammans med Anna och Pärlan. Först jobbade jag henne, och hon gick jätte bra! Så sen gav jag henne så långa tyglar som gick på villkoret att hon lyssnar på mig och går i låg form. Så duktig är hon, min lilla prinsessa. Vi galopperade till och med i låg form på långa tyglar! Jag och Anna red dessutom bredvid varandra i både skritten, traven och galoppen. Hon tyckte det var så kul att själv få bestämma lite vart hon vill gå, lite eget tempo.
Tror det är viktigt, att trots att jag vill att Witezz ska lyssna på och respektera mig, så är det viktigt att hon har en egen vilja, kan ta egna initiativ. Och dessutom "vågar ta fram förslaget" till mig!
Sedan körde jag Candlelight med Anna som red Irrblos och Olli körde Strumpan. Vi joggade fyra varv runt travrundan. Jag tror inte riktigt jag, fören igår, insåg hur jäkla taggad Candlelight är också. Klart hon "alltid" har varit taggad, men igår, jäklar!! Den här travsäsongen kommer vara grym!
 
Är så stolt över mig själv nu! Idag är de onsdag - är inne på den tredje dagen i min "äta-lagom-undvika-sött-vecka". Har ätit ordentliga frukostar i form av en skål Special K med vaniljyoghurt, ett glas juice, och en skål med äppel, banan och kiwi-bitar. Har stått mig på det ända fram till lunch, och har inte behövt äta hur mycket som helst där, utan har släppt gaffeln när jag är mätt, Innan jag har åkt till stallet, eller tränat judo har jag ätit lite mellanmål, (måndag=pastasallad, tisdag=våfflor) och samma visa vid middagen. Igår bjöd mamma dock på Mcdonalds, och gott var det! Men var sjukt hungrig, och slutade när jag var mätt. Har inte så mycket som rört något sött heller. Känner mig faktiskt duktig! Längtar dock till fredag, då jag får gotta till det lite! Jag och Alex ska baka chokladbollar och kanske fixa nått annat!
 
Idag ska jag ringa runt lite, besöka lite ställen och sådant, sen plugga. Har tydligen 2st novellanalyser och 1 egen novell som ska lämnas in snart.. önska mig lycka till!

Publicerat den 2013-03-06 - klockan 09:35:43





» Emma

sv: tack så jättemycket! :)

2013-03-06 » 12:46:58

Vilken superfin blogg du har! :D

2013-03-06 » 12:48:02

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback