Den ena dagen är den andra lik

Det känns nästan lite som att dagarna går ihop, håller knappt reda på vilken dag det är längre. Nu vet jag dock att det råkar vara fredag imorgon, vilket betyder sovmorgon för mig! Efter skolan måste jag förbereda mig lite, sen går jag upp till McDonalds för anställningsintervju, pirrigt värre!
 
Witezz gick lika fint idag som igår.
Igår red jag henne barbacka tillsammans med Thomas på Irrbloss. Vi hade lite knappt om tid, så det fick bli en väldigt kort runda. Körde Strumpan igår också medan Thomas red Candlelight. Vi körde lite intervaller, jag i trav och Thomas i galopp efter.

Vi mötte på några skolbarn som är ute på klassresa. En kille där, han ställde sig en halvmeter ifrån Strumpan (snarare en underdrift än en överdrift) och bara skrek. Om och om igen, i syfte att skrämma våra hästar. Ursäkte språket, men jävlar vad arg jag blev. Efter att lugnt sagt till honom att sluta, utan någon vidare reaktion så hade jag bra lust att slå honom med spöt......
Nästa varv stannade jag Strumpan för att prata med honom då han upprepade samma sak. Jag frågade om han var medveten om vad som skulle kunna hända och vad det skulle ge för konsekvenser, fick stöddiga "mm" tillbaka. Usch, äckliga unge. Ingen heller som reagerade på något sätt när vi försökte prata med dem. Han bara vände bort huvudet och fortsatte gå....
 
Förutom det så var dagen helt okej! Lite sen hemkomst, men så kan det bli ibland.
 
Idag fick hästarna gå lite hårdare. Candlelight och Strumpan fick gå galoppintervaller på ängen, det tyckte dom var riktigt kul. Witezz fick också gå lite hårdare tillsammans med Irrbloss och Pärlan. Egentligen brukar vi rida ridlektion på torsdagar, men eftersom att hästlastbilen är på lagning så gick inte det idag. Det får bli nästa vecka istället.

Förövrigt invigde jag mina ridstövlar idag! Trodde jag skulle få värsta skavet i knävecket eftersom att dom kändes lite höga, men icke sa nicke! Dom var perfekta! Dessa stövlar, vita ridbyxor och min nya kavaj, mm-mm-mhh. Jag och Witezz är redo för TurboCupen!


Glöm inte att vara med och tävla om HästShampoo och Balsam från K9 Horse. 
Tryck HÄR för att kommer till tävlingen som avslutas den 8/6. Lycka till!


 

Publicerat den 2013-05-23 - klockan 21:11:21






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback